Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
1980 Nikaragua okuryazarlık kampanyası’ndaki propaganda posterlerinin kitap okuma boyutunda incelenmesi
(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2021)
1979 yılında Nikaragua’da meydana gelen devrim sonucunda Sandinista Ulusal Kurtuluş Cephesi (Frente Sandinista de Liberación Nacional, FSLN), ülke yönetimini devralmış ve 1980 yılında okuryazarlık kampanyası başlatmıştır. ...
Birinci Dünya Savaşı’nda Amerikan Kütüphane Derneği’nin ABD Ordusuna Yönelik Hazırladığı Propaganda Posterleri Üzerine İnceleme
(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2021)
Birinci Dünya Savaşı’nda Amerikan Kütüphane Derneği (American Library Association/ ALA) liderliğinde kitap seferberliği başlatılmıştır. Bu seferberlik kapsamında hem ABD halkının kitap bağışı yapmalarının hem de ABD ...
The Representation of Muslims in Public Spot Advertisements Against Islamophobia: The Case of USA, Canada and the Netherlands
(Erciyes Üniversitesi, Aralık 201)
In recent years, it has been seen that the extreme right-wing political parties in the world are frequently
the subject of Islamophobia in their propaganda activities. These parties reflect Islam as a danger in
their ...
Likbez Kampanyası Dönemindeki Propaganda Posterleri Üzerine Göstergebilimsel Bir İnceleme
(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2020)
1917 yılında gerçekleşen Ekim Devrimi’nden sonra Rusya’da iktidar, Vladimir Lenin liderliğindeki Bolşeviklerin eline geçmektedir. Ekim Devrimi’nden iki yıl sonra 26 Aralık 1919 tarihinde Lenin’in yönetiminde “Nüfus Arasında ...
Çin Halk Cumhuriyeti Kültür Devrimi Sürecinde Okuma Alışkanlığının Propaganda Posterlerinde Sunumu
(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2020)
1966-1976 yılları arasında gerçekleşen Çin Kültür Devrimi (ÇKD), Çin Halk Cumhuriyeti'nin
(ÇHC) toplumsal ve kültürel yaşamında derin izler bırakmaktadır. Çin Komünist Devrimi'ne ve
Mao'nun liderlik kültüne zarar vereceğine ...
2. Dünya Savaşı'ndaki Sovyet Propaganda Posterlerinin Öfke Çekiciliği Bağlamında İncelenmesi
(İnönü Üniversitesi, 2018)
Öfke çekiciliği, insanlar üzerinde öfke oluşturarak belirli bir konu hakkında olumsuz tutum geliştirmesi ve ona karşı istenilen yönde hareket etmesini amaçlayan bir ikna tekniğidir. Öfke çekiciliği, propaganda disiplini ...
2. Dünya Savaşı'nda Kullanılan Sovyet Propaganda Posterlerinde Coşku Çekiciliği Bağlamında Kadınların Temsili
(22.11.2018)
Coşku çekiciliği, insanların rakiplerini geride bırakarak belirli bir amaç doğrultusunda harekete
geçmesini hedefleyen bir duygusal çekicilik türüdür. 2. Dünya Savaşı'nda Sovyetler Birliği, Nazi
Almanyası'nın işgaline ...
Komünist İdeoloji Altında Ermeni Kadınların Propaganda Posterlerindeki Temsili
(Terazi Yayıncılık, 2020)
2 Aralık 1920 - 2 Eylül 1991 tarihleri arasında varlık gösteren
Ermenistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti’nin resmi ideolojisi komünizmdi.
Bu süreçte Komünist ideolojiye ait söylemler, Ermeni toplumsal ve kültürel
hayatında ...
The Presentation Of Vladimir Lenin And Joseph Stalin In The Soviet Culture Leader Propaganda In The Second World War
(Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, 2018)
Vladimir Lenin, who became the undisputed leader of Russia with the October Revolution in
1917, was tried to be built as a cult leader with propaganda activities in the country. After
Lenin's death, cult leadership ...
Nazizm İdeolojisinde Alman Kadınları: "Nsfrauen-Warte" Propaganda Dergisi Üzerine İnceleme
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2018)
Nazizm ideolojisi, ari ırk olarak gördüğü Alman kadınlarını iyi bir anne,
iyi bir eş ve iyi bir vatansever olarak idealleştirmekteydi. Nazi propagandası,
dönemin kitle iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanarak ...