Nazizm İdeolojisinde Alman Kadınları: "Nsfrauen-Warte" Propaganda Dergisi Üzerine İnceleme
Künye
Çakı, C. & Gülada, M. O. (2018). Nazizm İdeolojisinde Alman Kadınları: "Ns-Frauen-Warte" Propaganda Dergisi Üzerine İnceleme . Medeniyet ve Toplum Dergisi , 2 (2) , 89-105 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/metder/issue/41435/465528Özet
Nazizm ideolojisi, ari ırk olarak gördüğü Alman kadınlarını iyi bir anne,
iyi bir eş ve iyi bir vatansever olarak idealleştirmekteydi. Nazi propagandası,
dönemin kitle iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanarak Alman genç
kızların Nazizm ideolojisi doğrultusunda şekillenebilmesi için çalışmıştır. Bu
süreçte Nazi propagandasının kullandığı en etkili propaganda silahlarından
biri de NSDAP (Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi) bünyesindeki
periyodik olarak yayınlanan "NS-Frauen-Warte" adlı Alman kadın
dergisiydi. Naziler, dergideki yazılı ve görsel kodlar üzerinden Nazizm
ideolojisinin Alman kadınları üzerinde etki etmesini ve istenildiği gibi
hareket etmelerini amaçlamaktaydı. Bu çalışmada, NS-Frauen-Warte adlı
derginin Nazizm ideolojisini Alman kadınlarına nasıl ve ne yönde aktardığı
ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada Calvin College
tarafından belirlenen NS-Frauen-Warte'ın ön plana çıkan kapak
sayfalarından, amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen 6 kapak
resmi (Alman Anne, Alman Aile, Alman Sporcu, Alman Çiftçi, Alman
Hemşire, Alman İşçi) nitel araştırma yöntemleri içerisinde bulunan
göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Kapak resimleri,
Fransız Dil Bilimci Roland Barthes'ın göstergebilim anlayışı ışığında analiz
edilmiştir. Elde edilen bulgularda, propaganda dergisinde Alman
kadınlarına yönelik savaş öncesi, iyi bir anne, iyi bir sporcu ve iyi bir eş;
savaş döneminde de Nazi Almanyası için savaşan iyi bir vatansever olmaları
gerektiği telkin edilmiştir. Propaganda posterleri üzerinden doğru The Nazism ideology idealized German women as a good mother, a good
wife and a good patriot. The Nazis effectively used propaganda for the
German young girls to be shaped in line with the Nazism ideology by
effectively using the mass media tools. One of the most effective propaganda
weapons used by Nazi propaganda in this process was the German women's
magazine "NS-Frauen-Warte", which was periodically published under the
NSDAP (National Socialist German Workers' Party). The Nazis intended to
influence German women through written and visual codes in the magazine.
In this study, how and in what direction the NS-Frauen-Warte magazine
infused the Nazism ideology to German women. For this purpose, 6 cover
images (German Mother, German Family, German Sportswoman, German
Farmer, German Nurse, German Worker) of NS-Frauen-Warte, which was
determined by Calvin College in the study, was examined by using the
semiotic analysis method in qualitative research methods. The cover images
were analyzed in the light of the semiotics perceptivity of the French
Linguist Roland Barthes. According to the findings, it was found that German
women were presented as a good mother, a good athlete and a good wife
before the war; as a good patriot who fought for Nazi Germany during the
war in the propaganda magazine. It is aimed to impose Nazism ideology on
German women via posters.
Kaynak
Medeniyet ve Toplum DergisiCilt
2Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/603406https://hdl.handle.net/20.500.12899/900
Koleksiyonlar
- Yayın Koleksiyonu [57]