Yayın Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 10 / 10
  • Öğe
    İdeoloji ve medya: Batı ve ortadoğu medyasında Ayasofya haberlerinin söylem analizi
    (Bingöl Üniversitesi, 2020) Yeşil, Abuzer; Ulaş, Mehmet
    Medya günümüz toplumlarının enformasyona ulaşmasında temel bir işleve sahiptir. Medya haber içeriklerinin doğru okunabilmesinde en önemli faktörlerden biri haberlerin ideolojik bir bakış açısıyla inşa edilip edilmediğine dikkat etmektir. Zira medyanın sahiplik yapısı, iktidar ilişkileri gibi değişkenler haberlerin yönelimine etki etmektedirler. Özellikle siyasi ve ekonomik erki ellerinde bulunduranlar toplumların zihinlerini inşa etmek, yönlendirmek ve manipüle etmek amacıyla medyayı etkili ve yoğun bir şekilde kullanabilmektedirler. Bu durum medya içeriklerinde ideolojik yaklaşımları kaçınılmaz hale getirmektedir. Güç sahipleri ideolojilerine uygun söylemler üreterek bu söylemleri medya aracılığıyla mikro (kendi toplumu) ya da makro (küresel topluma) düzeyde hedef kitleye sunmaktadırlar. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemleri bağlamında amaçlı örneklem çeşitlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Ölçüt örneklem için belirlenen iki kıstas bulunmaktadır: birincisi haberlerin Ayasofya’nın müze statüsünün değiştirilip camiye dönüştürülmesi hakkında olması, ikincisi ise haberin dijital ortamda servis edilmiş olması şeklindedir. Belirlenen bu ölçütler bağlamında örneklem olarak New York Times, Russia Today, BBC News, The Jerusalem Post, CNN, Al Jazeera English, France 24 ve Kathimerini medya organlarının Ayasofya ile ilgili dijital platformdaki haber içerikleri incelenmiş ve Türkiye’ye dönük eleştirel yaklaşımların ideolojik bir karakter taşıyıp taşımadığı eleştirel söylem analizi bağlamında ele alınmıştır. Böylece bu çalışmada dijital medya ortamlarında haberlerin söylemler üzerinden oluşturulan ideolojik arka planının ortaya konulması amaçlanmıştır.
  • Öğe
    Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Döneminde Ulusal Turizm Örgütlerinin Resmi Web Sitelerinin Bir İletişim Aracı Olarak İncelenmesi
    (2020) Binbaşıoğlu, Hulusi
    Dünya 2020 yılında, çok derin etkileri olan bir salgın hastalıkla karşı karşıya kalmıştır. Turizm sektörü de bütün dünyadaki hareketlilik kısıtlamasından ve kapatmalardan çok olumsuz bir şekilde etkilenmiştir. Ülkeler, bu kriz sürecini iyi yönetebilmek adına çaba sarf etmektedirler. Bu çalışmanın amacı da, dünyada en çok turist çeken yirmi ülkenin ulusal turizm örgütlerinin resmi web sitelerini bir iletişim aracı olarak Covid-19 ile ilgili kullanım düzeylerini araştırmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ve içerik analizi ile ulusal turizm örgütlerinin Covid-19 ile ilgili resmi web sitelerinden veri toplanmıştır. Elde edilen verilere göre, İspanya’nın ulusal turizm örgütü resmi web sitesi, Covid-19 ile ilgili olarak iletişim, bilgi ve sağlık boyutlarında yüksek puan ortalamasına ve toplam puana sahip olarak ilk sırada yer almıştır. Meksika resmi web sitesinde Covid-19 ile ilgili herhangi bir menü, başlık veya bilgilendirmeye rastlanmaması nedeniyle, bütün maddeler sıfır puan olarak değerlendirilerek son sırada yer almıştır. Son olarak, araştırmanın sonuçlarına ve sınırlamalarına dayanılarak bu salgın yönetimi için çalışmanın temel bulguları ve pratik çıkarımları tanımlanmış, gelecekteki araştırmalar için öneriler sunulmuştur.
  • Öğe
    Uluslararası Muhasebe Standartlarının Adaptasyonunda Örgüt Kültürünün Rolü
    (Şuayyip Doğuş Demirci, 08 Şubat 2020) Altınkaynak, Fırat
    Kültür; belirli bir toplumda, belirli bir zamanda yaygın olarak kullanılan ve ortak davranışsal özellikleri yansıtan normlar, değerler, inançlar ve gelenekler sistemi olarak, insanoğlunun düşünce yapısını şekillendirmektedir. Toplumların kültürel özellikleri doğrultusunda şekillenen “ Örgüt Kültürü” ise bir örgütün üyeleri tarafından, o örgütün uygulamalarında ortaya çıkan normlar ve tutumlar olarak kendini göstermektedir. Bu noktadan hareketle doğan bu çalışmanın amacı; uluslararası muhasebe ve finansal raporlama standartlarını hazırlayarak, tüm dünyaya deklare eden IASCF ve IASB örgütlerinin, kültürel yapısı ile Türk muhasebe sistemlerindeki örgüt kültürünü karşılaştırarak, iki örgüt kültürü arasındaki kültürel farklılıkları ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemi ile yapılan çalışma sonucunda; birbirinden çok farklı iki örgütsel yapıya sahip bu yapılar arasındaki farklılıklar, kültürel bağlamda ortaya koyulmuştur. Bu durum, BOBİ FRS gibi her yıl yeni bir yapıyla çıkarılarak uygulamaya konulan, finansal raporlama çerçevelerinin, uzun vadede de devam edeceğini ve bu yakınsama - harmonizasyon çalışmalarının da, uluslararası muhasebe standartlarının adaptasyonu için büyük önem arz ettiğini bizlere göstermektedir
  • Öğe
    Comparison of online customer ratings between the eco-labelled and non-eco-labelled hotels of Oslo
    (Inderscience Publishers, 2020) Binbaşıoğlu, Hulusi
    Online guest reviews are now playing an increasingly important role in consumer purchase decisions. Online booking websites are considered excellent sources of information, thanks to their millions of reviews. This paper contributes to research into eco-labels in the hospitality industry by discussing the online ratings of hotels with reference to different attributes, such as average daily rate, number of rooms, number of detailed reviews, and overall customer rating, as well as specific ratings for staff, value for money, location, facilities, comfort, cleanliness and free Wi-Fi. The results of this study indicate that there was a statistically significant difference between eco-labelled and non-eco-labelled hotels in terms of average daily rates and number of rooms. Eco-labelled hotels were found to have significantly better scores than non-eco-labelled hotels. However, there was no statistically significant difference between eco-labelled and non-eco-labelled hotels in terms of the number of detailed reviews and the customer ratings regarding the different attributes that measure customer satisfaction.
  • Öğe
    Turkish tourism and hospitality students' attitudes toward the international community
    (University of Rijeka, 2019) Binbaşıoğlu, Hulusi; Sad, Suleyman Nihat
    Purpose- The purpose of this paper is to define Turkish tourism students' stands regarding international community, i.e. international posture, which is a neglected area of research in terms of tourism and foreign language education curricula. Design - This study was designed based on a baseline survey model followed by an associational design. The former phase aimed to determine the tertiary Turkish tourism students' stands regarding the international community. The second phase explored the relevance of participants' international posture to gender, school type, and employment background in jobs requiring contact with foreigners, perceived proficiency in languages including English, German, and Russian. Methodology - Data were first analyzed using descriptive statistics, then compared by gender and school type using t-test and ANOVA, and finally correlations between students' stands regarding the international community and employment background and perceived proficiency in different languages were tested. Findings - Results suggested that Turkish tourism students see themselves moderately connected to the international community and are moderately interested in international affairs and are moderately ready to interact with people other than Turkish. Originality of the research - The productivity and sustainability of tourism industry depend largely on the well-educated staff; however, the quality of education of tourism students, especially on intercultural awareness, is an under-researched issue.
  • Öğe
    Batı dijital medyasının Türkiye’ye yönelik algı manipülasyonu: Koronavirüs haberleri üzerine ampirik bir araştırma
    (Erciyes Üniversitesi, 2020) Ulaş, Mehmet; Yeşil, Abuzer
    İçinde bulunduğumuz dijital çağ dijital medya aracılığıyla aktarılan mesajların doğru bir okuma süzgecinden geçirilmesini önemli hale getirmiştir. Medyada kamuoyuna sunulan içeriklerin salt gerçekliği aktarmaması ve yeniden arzu edilen şekilde içeriklerin inşa edilmesi algı ve algı yönetimi kavramlarını gündeme getirmektedir. Medya gücünü elinde bulunduran mecralar kamuoyunun zihinsel dünyasında arzu edilen yönde fikirlerin yer almasını sağlamak amacıyla bazı stratejilerden yararlanmaktadırlar. Bu stratejilerin başında manipülasyon ve dezenformasyon teknikleri gelmektedir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemleri bağlamında amaçlı örneklem çeşitlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Ölçüt örneklem için belirlenen üç kıstas bulunmaktadır: birincisi Corona virüs haberinde kullanılan görselin Türkiye’ye ait olması, ikincisi bu görselin kullanıldığı haberin içeriğinde Türkiye’nin yer almaması, üçüncüsü ise haberin dijital ortamda servis edilmiş olması şeklindedir. Belirlenen bu ölçütler bağlamında örneklem olarak BBC News, New York Times, CNN International, RT, The Associated Press, The Independent ve The Guardian medya organlarının Corona virüs ile ilgili dijital ortamlardaki haber içerikleri incelenmiş ve Türkiye’nin imajını olumsuz şekilde etkileyebilecek olan bu içerikler eleştirel söylem analizi bağlamında ele alınmıştır. Böylece bu çalışmada dijital medya ortamlarında manipülasyon ve dezenformasyon teknikleri ile birlikte yapılan algı yönetimi çabasının ortaya konulması amaçlanmıştır.
  • Öğe
    Yeşil pazarlama açısından çimento sanayisindeki uygulamalar: Elazığ’da örnek olay incelemesi
    (Fırat Üniversitesi, 2020) Gök, Ayda; Yüzgeç, Zeynep
    Müşteriler son yıllarda işletmelerin sundukları ürün ya da hizmetin sadece kendisiyle ilgilenmemektedir. Çevreye olan duyarlılığın artması ile birlikte, müşteriler tercihlerini belirlerken ürün ya da hizmet sunan işletmelerin yeşil uygulamalardan yararlanıp yararlanmadığını da dikkate almaktadır. Müşterilerin tercihlerini belirleyen bu faktörleri fark eden işletmeler bu durumu rekabet yönünden ve finansal açıdan avantaj olarak görmekte; üretim ve pazarlama faaliyetlerinde kullanmaktadır. Bazı işletmeler yeşil pazarlamayı kurum kültürüne yerleştirmiş ve bu şekilde olması gerektiği için; bazıları ise sadece rekabet edebilmek ve üzerinde çeşitli sebeplerden ötürü baskı hissettiği için yapmaktadır. Çimento Sanayisi Türkiye’deki en önemli sektörlerden biridir. Hatta ülkemiz dünyada üretim ve ihracat konusunda söz sahibi ülkeler arasındadır. Ticari olarak bu kadar önemli olmasına rağmen, hammadde çıkarımından başlayıp nihai alıcısına kadar geçen süreçte izlenilen yöntemlerdeki eksiklikler sebebi ile çevresel zararın fazla oluşu sektörün olumsuz yüzünü oluşturmaktadır. Bu çalışmada Elazığ ilindeki iki ayrı entegre çimento fabrikası yöneticileriyle derinlemesine görüşme tekniği ile veri toplanarak, işletmelerde yeşil pazarlama için neler yapıldığı ortaya konmaya çalışılmıştır. Çevreyi koruma adına belirtilen alanlarda düzenlemeler ve iyileştirmeler yapılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
  • Öğe
    Nazi Almanya’sı döneminde nazizm ideolojisindeki antisemitist propaganda mitlerinin eğitime yansıması
    (Selçuk Üniversitesi, 2020) Keskin Yılmaz, Yasemin; Çakı, Caner; Kazaz, Arzu
    Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi'nin (NSDAP), 1933 yılında Almanya'da iktidara gelmesinden sonra Naziler, Nazizm ideolojisinin antisemitist fikirlerinin ülke genelinde hâkim olmasına çalışmakta, bu amaçla Yahudilere yönelik nefret söylemi içeren yayınlar yapılmaya başlanmaktadır. Bu yayınlar içerisinde en dikkat çekenlerden biri NSDAP'nin önde gelen siyasetçilerinden biri olan Julius Streicher tarafından yayınlanan ve özellikle Almanya'daki okullarda Yahudi karşıtı algıların inşa edilmesinde kullanılmaya çalışılan Zehirli Mantar (Der Giftpilz) isimli hikâye kitabı olmaktadır. Çalışmada Zehirli Mantar kitabı içerisinden seçilen sekiz hikâye üzerinden Nazizm ideolojisinin Alman toplumunda inşa etmek istediği mitlerin ortaya konulması ve inşa edilen mitler ile neyin hedeflendiğinin açıklanması amaçlanmaktadır. Bu amaçla belirlenen hikâyelerde yer alan yazılı ve görsel kodlar, göstergebilimsel analize tabi tutularak incelenmektedir. Elde edilen bulgular kapsamında, hikâye kitabı üzerinden "Yahudilerin Alman toplumunu ekonomik yönden sömürdüğü", "Yahudilerin yalnızca kendi çıkarların için çalıştığı" ve "Yahudilerin Alman toplumu için tehdit oluşturduğu" şeklinde Yahudi karşıtı mitlerin inşa edildiği görülmektedir. İnşa edilen mitler yoluyla Alman toplumunda Yahudilere yönelik nefret söylemi inşa edilerek, Yahudilerin Alman toplumundan dışlanmasının amaçlandığı ortaya çıkarılmaktadır.
  • Öğe
    Akıllı turizm üzerine bibliyometrik bir literatür taraması
    (2020) Binbaşıoğlu, Hulusi
    Turizm sektörü, modern çağdaki teknolojik gelişmelerden en fazla yararlanan sektörlerden birisi olarak ön plana çıkmaktadır. Akıllı turizm ise bu teknoloji odaklı süreçle ortaya çıkan bir sistem olarak değerlendirilebilir. Bu çalışmanın amacı da, güncel bir konu olarak akıllı turizm ileilgili mevcut literatürü derleyip tartışmak, bu alandaki gelişimi daha iyi anlamak ve gelecek çalışmalar için öneriler geliştirmektir. Çalışmada, akıllı turizm literatürünün bibliyometrik analizi yapılmıştır. Web of Science ve Scopus veri tabanlarında, 2020 yılına kadar yayınlanan 143 makaleye yapılan analizin sonucunda, akıllı turizm ile ilgili çalışmalarda 2015 yılından sonra bir çıkış yaşandığı, en çok makalenin “Sustainability” dergisinde yayınlandığı ve makalelerde büyük oranda ampirik araştırma türlerine başvurulduğu görülmüştür. Bununla birlikte bazı araştırmacılar, özellikle kavramsal katkılarından dolayı ön plana çıkmaktadır. Çalışmaların büyük çoğunluğu, ortak yazarlar tarafından gerçekleştirilmiştir. Akıllı turizmle ilgili en çok makale üreten ülke Güney Kore olmuştur. Ayrıca, konu bazında, çalışmaların çoğunlukla akıllı turizmin teknolojik altyapısına odaklandığı tespit edilmiştir. Sosyal, kültürel ve fiziksel çevre konularına ilişkin çalışmaların ise oldukça az olduğu görülmüştür.
  • Öğe
    Üniversite öğrencilerinin sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir turizm hakkındaki bilgi düzeyleri
    (2019) Binbaşıoğlu, Hulusi; Tuna, Aysun; Özer, Niyazi; Şad, Süleyman Nihat
    Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir turizm ile ilgili kavramlara ilişkin bilgi düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma geleneğine uygun olarak tasarlanan bu araştırmada betimsel ve nedensel karşılaştırmalı desen bir arada kullanılmıştır. Öğrencilerin ilgili kavramlara ne düzeyde aşina olduklarını belirlemek üzere elde edilen veriler üzerinden betimsel istatistik hesaplamaları yapılmıştır. Bu kavramlara ilişkin aşinalık düzeylerinin cinsiyet değişkeni açısından analizinde ise kay kare istatistiği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun iklim değişikliği, geri dönüşüm, kültürel çeşitlilik, ekosistemler ve biyo-çeşitliliğin korunması, atık yönetimi gibi sürdürülebilirlikle ilgili genel kavramlara aşina oldukları buna karşın karbon ayak izi, ekolojik ayak izi gibi teknik kavramlara ise çok aşina olmadıkları belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeni açısından yapılan analizlerde ise yoksulluğu azaltma, karbon ayak izi ve ekolojik ayak izi konularında kadın ve erkek öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu, erkek öğrencilerin kendilerini bu kavramlara daha aşina algıladıkları belirlenmiştir.