Yazar "VURGUN, Levent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kurumsal değerlerinin aidiyet üzerindeki etkisi ve Kamusal örneklem(2013) VURGUN, LeventBu çalışmada, örgütlerde ilan edilen kurumsal değerlerin aidiyet üzerindeki etkisi tartışılmıştır. Paylaşılan değerler; bireysel algıda kurumsal bağlılığı artırırken, kurumsal düzeyde de geleceği şekillendirmek için gerekli olan temel yapı taşlarının bir araya gelmesini kolaylaştırmaktadır. Paylaşılan değerler, kurum içinde güven ve motivasyon ortamının oluşumuna katkı sağlamaktadır. Pek çok araştırmada; örgütsel değerler sisteminin ve yaygın olarak paylaşılan değerlerin kurumsal ai- diyet duygusuna pozitif etkisi olduğu yönünde sonuçlar elde edilmiştir. Ortak değerlere ve inançlara sahip olmak sadece temel sorunlar, temel yaklaşımlar konusunda benzer düşünme eğilimini arttırmakla kalmaz ayrıca kurumsal alanda bireylerin birbirleriyle olan iletişiminde güven düzeyini geliştirerek bilgi paylaşımını da kolaylaştırır. Dolayısıyla paylaşılan kurumsal değerler kurumsal bütünleşme- ye önemli oranda etki etmektedir. Kamuda yapılan bu çalışmada şu sonuçlara ulaşılmıştır. Ortak değerlere sahip olmak çalışanları motive etmekte ve aidiyet bilincini artırmaktadır. Çalışanlar değerler kültürü ile yönetilmeyi, değerlerin hayata geçirilmesinde kurumsal önlemler alınmasını ve yöneticilerin uygulamaları ile kendilerine rol model olmasını beklemektedirler.Öğe MANAGING THE RIVALRY OF ANTITHETIC INSTITUTIONAL LOGICS: A QUALITATIVE STUDY IN THE SCOPE OF TURKISH HEALTHCARE FIELD(2012) KOÇ, OKTAY; VURGUN, LeventBu çalışmada, örgütsel aktörler tarafından yönetilen kurumsal mantıklararasındaki rekabet Türk Sağlık Alanı kapsamında ve niteliksel araştırmayöntemleri ile incelenmiştir.Bu bağlamda, kurumsal mantıklar arasındaki rekabetin yönetilmesi açısındanmanipülasyon eğilimi ve kurumsal talepleri uzlaştırma başıkları altında ikifarklı stratejik kategorinin toplanan verinin kodlanması sonucunda ortaya çıktığıifade edilebilir.Öğe The linkage between knowledge ıntensive ınnovation and export in SMEs: An empirical study based on Turkish manufacturing SMEs(2013) Metin, Furkan; VURGUN, LeventKobilerin Türk ihracatındaki rolü, yüzde altmışlık payları ile, gün geçtikçe artmaktadır ve hangi faktörlerin ne derecede kobilerin ihracat yoğunluklarını arttırdıklarını anlama ihtiyacımızda buna bağlı olarak artmaktadır. Bu çalışma da, ihracat ve onun en önemli itici faktörlerinden birisi olan inovasyon, özelliklede bilgi tabanlı inovasyon, arasındaki olası ilişkiyi incelemek amacı ile yapılmıştır. KOSGEB tarafından hazırlanmış olan raporlardan derlenen, imalatçı kobilere ait toplulaştırılmış ikincil veriler ile gerçekleştirilen analizler sonucu innovasyon ile ihracat yoğunluğu arasında önemli ve pozitif bir ilişki olduğu tespiti yapılmıştır. Ancak, kobilerde inovasyonun ihracata olan bu olumlu etkisinin belirli bir arge seviyesinden sonra önemli derecede azaldığı da gözlemlenmiştir.












