Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltınkaynak, Fırat
dc.date.accessioned2022-04-08T10:57:36Z
dc.date.available2022-04-08T10:57:36Z
dc.date.issued07 Eylül 2020en_US
dc.identifier.citationAltınkaynak, F. (2020). KONAKLAMA ŞİRKETLERİNİN KAYITLI PİYASA DEĞERİNİN RAPORLANAN KÂRLILIK KARŞISINDAKİ DURUMU . Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 1 (2) , 1-22 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/57000/682199en_US
dc.identifier.issn2717-7890
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/57000/682199
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/945
dc.description.abstractŞirket birleşmelerinde ilgili şirkete fiyat biçmek, muhasebe-finans alanında tartışılagelen ve piyasanın beklentisi olan bir konudur. Bu gereksinimden doğan çalışma; turizm şirketlerinin piyasalardaki kayıtlı değerleri ile şirketlerin raporladıkları faaliyet kârlılıkları arasındaki ilişkiyi analiz ederek, şirket birleşmelerinde ilgili şirketlere yapılacak yatırımların ortalama geri dönüş sürelerini tespit etmeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda veri analiz yöntemi kullanılarak yapılan çalışma, Borsa İstanbul’da işlem gören 5 adet turizm şirketinin, beş yıl geriye dönük mali verileri üzerinden yürütülmüştür. Çalışma sonucunda konaklama sektöründe kârlılıkta istikrar arz eden şirketlere yapılacak yatırımların ortalama geri dönüş süresinin 5 yıl olduğu; diğer şirketlere yapılacak yatırımların ise çok uzun dönemlere yayıldığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractPricing the relevant company is an issue that is discussed in the science of accounting finance and that is the demand of markets in company mergers. The study which was arisen from this requirement, it has aimed to determine the average turnaround times of the investments to be made in the related companies by analyzing the relationship between the recorded values of tourism companies and the operating profitability reported by the companies in the markets. The study which was made by using the data analysis method for this purpose it was carried out to five years backward financial data of 5 tourism companies which are traded on Borsa Istanbul.The average return period of the investments which were made to the companies that have a stable profitability in the lodging sector is 5 years and the investments which were made to other companies were found to extend over very long periods as a result of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMalatya Turgut Özal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm Sektörüen_US
dc.subjectKonaklama Şirketlerien_US
dc.subjectKârlılıken_US
dc.subjectŞirket Değerien_US
dc.subjectYatırımın Geri Dönüş Süresien_US
dc.subjectTourism Sectoren_US
dc.subjectLodging Companiesen_US
dc.subjectProfitabilityen_US
dc.subjectCompany Valueen_US
dc.subjectPeriod of Return On Investmenten_US
dc.titleKonaklama Şirketlerinin Kayıtlı Piyasa Değerinin Raporlanan Karlılık Karşısındaki Durumuen_US
dc.title.alternativeStatus of recorded market value towards reported profitability in lodging companiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-0960-2254en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAltınkaynak, Fırat
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.relation.journalİşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster