Konaklama Şirketlerinin Kayıtlı Piyasa Değerinin Raporlanan Karlılık Karşısındaki Durumu
Künye
Altınkaynak, F. (2020). KONAKLAMA ŞİRKETLERİNİN KAYITLI PİYASA DEĞERİNİN RAPORLANAN KÂRLILIK KARŞISINDAKİ DURUMU . Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 1 (2) , 1-22 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/57000/682199Özet
Şirket birleşmelerinde ilgili şirkete fiyat biçmek, muhasebe-finans alanında
tartışılagelen ve piyasanın beklentisi olan bir konudur. Bu gereksinimden doğan
çalışma; turizm şirketlerinin piyasalardaki kayıtlı değerleri ile şirketlerin raporladıkları
faaliyet kârlılıkları arasındaki ilişkiyi analiz ederek, şirket birleşmelerinde ilgili
şirketlere yapılacak yatırımların ortalama geri dönüş sürelerini tespit etmeyi
amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda veri analiz yöntemi kullanılarak yapılan çalışma,
Borsa İstanbul’da işlem gören 5 adet turizm şirketinin, beş yıl geriye dönük mali verileri
üzerinden yürütülmüştür. Çalışma sonucunda konaklama sektöründe kârlılıkta istikrar
arz eden şirketlere yapılacak yatırımların ortalama geri dönüş süresinin 5 yıl olduğu;
diğer şirketlere yapılacak yatırımların ise çok uzun dönemlere yayıldığı tespit edilmiştir. Pricing the relevant company is an issue that is discussed in the science of accounting finance and that is the demand of markets in company mergers. The study which was
arisen from this requirement, it has aimed to determine the average turnaround times of
the investments to be made in the related companies by analyzing the relationship
between the recorded values of tourism companies and the operating profitability
reported by the companies in the markets. The study which was made by using the data
analysis method for this purpose it was carried out to five years backward financial data
of 5 tourism companies which are traded on Borsa Istanbul.The average return period of
the investments which were made to the companies that have a stable profitability in the
lodging sector is 5 years and the investments which were made to other companies were
found to extend over very long periods as a result of the study.
Kaynak
İşletme ve Yönetim Bilimleri DergisiCilt
1Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/57000/682199https://hdl.handle.net/20.500.12899/945