Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülada, Mehmet Ozan
dc.contributor.authorÇakı, Caner
dc.date.accessioned2022-04-01T11:04:45Z
dc.date.available2022-04-01T11:04:45Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationÇakı, C. & Gülada, M. O. (2018). Nazizm İdeolojisinde Alman Kadınları: "Ns-Frauen-Warte" Propaganda Dergisi Üzerine İnceleme . Medeniyet ve Toplum Dergisi , 2 (2) , 89-105 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/metder/issue/41435/465528en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/603406
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/900
dc.description.abstractNazizm ideolojisi, ari ırk olarak gördüğü Alman kadınlarını iyi bir anne, iyi bir eş ve iyi bir vatansever olarak idealleştirmekteydi. Nazi propagandası, dönemin kitle iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanarak Alman genç kızların Nazizm ideolojisi doğrultusunda şekillenebilmesi için çalışmıştır. Bu süreçte Nazi propagandasının kullandığı en etkili propaganda silahlarından biri de NSDAP (Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi) bünyesindeki periyodik olarak yayınlanan "NS-Frauen-Warte" adlı Alman kadın dergisiydi. Naziler, dergideki yazılı ve görsel kodlar üzerinden Nazizm ideolojisinin Alman kadınları üzerinde etki etmesini ve istenildiği gibi hareket etmelerini amaçlamaktaydı. Bu çalışmada, NS-Frauen-Warte adlı derginin Nazizm ideolojisini Alman kadınlarına nasıl ve ne yönde aktardığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada Calvin College tarafından belirlenen NS-Frauen-Warte'ın ön plana çıkan kapak sayfalarından, amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen 6 kapak resmi (Alman Anne, Alman Aile, Alman Sporcu, Alman Çiftçi, Alman Hemşire, Alman İşçi) nitel araştırma yöntemleri içerisinde bulunan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Kapak resimleri, Fransız Dil Bilimci Roland Barthes'ın göstergebilim anlayışı ışığında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, propaganda dergisinde Alman kadınlarına yönelik savaş öncesi, iyi bir anne, iyi bir sporcu ve iyi bir eş; savaş döneminde de Nazi Almanyası için savaşan iyi bir vatansever olmaları gerektiği telkin edilmiştir. Propaganda posterleri üzerinden doğruen_US
dc.description.abstractThe Nazism ideology idealized German women as a good mother, a good wife and a good patriot. The Nazis effectively used propaganda for the German young girls to be shaped in line with the Nazism ideology by effectively using the mass media tools. One of the most effective propaganda weapons used by Nazi propaganda in this process was the German women's magazine "NS-Frauen-Warte", which was periodically published under the NSDAP (National Socialist German Workers' Party). The Nazis intended to influence German women through written and visual codes in the magazine. In this study, how and in what direction the NS-Frauen-Warte magazine infused the Nazism ideology to German women. For this purpose, 6 cover images (German Mother, German Family, German Sportswoman, German Farmer, German Nurse, German Worker) of NS-Frauen-Warte, which was determined by Calvin College in the study, was examined by using the semiotic analysis method in qualitative research methods. The cover images were analyzed in the light of the semiotics perceptivity of the French Linguist Roland Barthes. According to the findings, it was found that German women were presented as a good mother, a good athlete and a good wife before the war; as a good patriot who fought for Nazi Germany during the war in the propaganda magazine. It is aimed to impose Nazism ideology on German women via posters.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherNecmettin Erbakan Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMedeniyet ve Toplum Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNazizmen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.subjectDergien_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectNazismen_US
dc.subjectWomanen_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.subjectMagazineen_US
dc.subjectSemiotics.en_US
dc.titleNazizm İdeolojisinde Alman Kadınları: "Nsfrauen-Warte" Propaganda Dergisi Üzerine İncelemeen_US
dc.title.alternativeGerman Women in Nazism Ideology: An Examination on "NSFrauen-Warte" Propaganda Magazineen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0001-8233-2321en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Akçadağ Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.institutionauthorMehmet Ozan, Gülada
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster