Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBekdaş, Müjgan
dc.contributor.authorKaraoğulları, Nurullah
dc.date.accessioned2022-04-01T10:31:48Z
dc.date.available2022-04-01T10:31:48Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationBekdaş, M. & Karaoğulları, N. (2021). Determining the Perceptions of Secondary School Students about Distance Education in the Pandemic Process through Metaphors . Erciyes Journal of Education , 5 (2) , 161-178 . DOI: 10.32433/eje.902102en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1658324
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/895
dc.descriptionScreened by iThenticate Professional Plagiarism Preventionen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitim kavramıyla ilgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında Hatay ilinde beş ortaokulda 5- 8. sınıflarında öğrenim gören 322 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Araştırmanın verileri tek sorudan oluşan boşluk doldurma yöntemine göre hazırlanmış metaforik algı cümlesi kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerden pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin bir metafor geliştirmeleri ve benzetme yönünü de “Uzaktan eğitim ... benzer, çünkü ...” cümlesini tamamlayarak yazmaları istenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Metaforlar “olumlu”, “olumsuz”, “nötr” olmak üzere 3 gruba ayrılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin% 49.00'u olumsuz, % 44.33'ü olumlu ve % 6.67'si nötr metafor üretmiştir. En baskın metaforlar sırasıyla “Yabancı” (f = 14), “Okul” (f = 13), “En iyi arkadaş” (f = 9), “Veli toplantısı” (f = 7) olarak belirlenmiştir. Olumsuz metaforlara göre uzaktan eğitim etkili değildir ve kalıcı öğrenme sağlamaz. Olumlu metaforlara göre, uzaktan eğitim, pandemi döneminde teknolojiyi kullanarak ihtiyaçlarımızı karşılayan yeni bir öğretim sistemidir. Nötr metaforlara göre uzaktan eğitim, pandemi sürecinde zorunlu bir eğitim aşamasıdır. Sonuç olarak, öğrencilerin algıları dikkate alınarak uzaktan eğitim uygulamalarında iyileştirmeler yapılabilir. Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim sisteminin geleceği için elektronik ve uzaktan eğitimi destekleyen esnek bir eğitim sistemi geliştirmeye yatırım yapabilir. Bu çalışmanın gelecekte uzaktan eğitim çalışmalarına ışık tutacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the perceptions of secondary school students for the concept of distance education in the pandemic process through metaphors. The case study design has been applied in this qualitative study. The study group was formed by the 322 students attending five different schools’ 5th-8th graders in Hatay in the 2020-2021 academic year. The study group of the research was selected using the purposive sampling method. The data was collected using a metaphorical perception sentence prepared for the gap-filling method. Each student was asked to produce a metaphor and to complete the statement “Distance Education is like . . . because . . .” to draw an analogy. The data was analyzed using the content analysis technique. According to data analysis, it was found that 300 valid metaphors were developed. Metaphors were classified into 3 groups such as “positive”, “negative”, “neutral”. Of the students in the study, 49.00% produced negative, 44.33% positive, and 6.67% neutral metaphors. The most dominant metaphors were given respectively “Stranger” (f=14), “School” (f=13), “Best friend” (f=9), “Parents’ meeting” (f=7). According to negative metaphors, distance education is not effective and does not provide permanent learning. According to positive metaphors, distance education is a new teaching system that meets our needs using technology during the pandemic period. According to neutral metaphors, distance education is a mandatory stage of education in the pandemic process. The Ministry of National Education should invest in developing a flexible education system that supports electronic and distance learning for the future of the education system. Consequently, improvements can be made in distance education practices by considering students' perceptions. It is believed that this study will shed light on distance education studies in the future.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherErciyes Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofErciyes Journal of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectpandemien_US
dc.subjectmetaforen_US
dc.subjectortaokul öğrencilerien_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectpandemicen_US
dc.subjectmetaphoren_US
dc.subjectsecondary school studentsen_US
dc.titleOrtaokul Düzeyindeki Öğrencilerin Pandemi Sürecindeki Uzaktan Eğitim ile İlgili Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the Perceptions of Secondary School Students about Distance Education in the Pandemic Process through Metaphorsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0003-4313-5880en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü Bölümüen_US
dc.institutionauthorBekdaş, Müjgan
dc.identifier.doi10.32433/eje.902102
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.endpage178en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster