Ortaokul Düzeyindeki Öğrencilerin Pandemi Sürecindeki Uzaktan Eğitim ile İlgili Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi
Künye
Bekdaş, M. & Karaoğulları, N. (2021). Determining the Perceptions of Secondary School Students about Distance Education in the Pandemic Process through Metaphors . Erciyes Journal of Education , 5 (2) , 161-178 . DOI: 10.32433/eje.902102Özet
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin pandemi sürecindeki uzaktan
eğitim kavramıyla ilgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesidir. Çalışmada
nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında Hatay ilinde beş ortaokulda 5-
8. sınıflarında öğrenim gören 322 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma
grubu amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Araştırmanın verileri tek
sorudan oluşan boşluk doldurma yöntemine göre hazırlanmış metaforik algı
cümlesi kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerden pandemi sürecindeki uzaktan
eğitime ilişkin bir metafor geliştirmeleri ve benzetme yönünü de “Uzaktan eğitim
... benzer, çünkü ...” cümlesini tamamlayarak yazmaları istenmiştir. Verilerin
analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Metaforlar “olumlu”, “olumsuz”, “nötr”
olmak üzere 3 gruba ayrılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin% 49.00'u
olumsuz, % 44.33'ü olumlu ve % 6.67'si nötr metafor üretmiştir. En baskın
metaforlar sırasıyla “Yabancı” (f = 14), “Okul” (f = 13), “En iyi arkadaş” (f = 9), “Veli
toplantısı” (f = 7) olarak belirlenmiştir. Olumsuz metaforlara göre uzaktan eğitim
etkili değildir ve kalıcı öğrenme sağlamaz. Olumlu metaforlara göre, uzaktan
eğitim, pandemi döneminde teknolojiyi kullanarak ihtiyaçlarımızı karşılayan yeni
bir öğretim sistemidir. Nötr metaforlara göre uzaktan eğitim, pandemi sürecinde
zorunlu bir eğitim aşamasıdır. Sonuç olarak, öğrencilerin algıları dikkate alınarak
uzaktan eğitim uygulamalarında iyileştirmeler yapılabilir. Milli Eğitim Bakanlığı,
eğitim sisteminin geleceği için elektronik ve uzaktan eğitimi destekleyen esnek bir
eğitim sistemi geliştirmeye yatırım yapabilir. Bu çalışmanın gelecekte uzaktan
eğitim çalışmalarına ışık tutacağı düşünülmektedir. This study aims to determine the perceptions of secondary school students for the
concept of distance education in the pandemic process through metaphors. The
case study design has been applied in this qualitative study. The study group was
formed by the 322 students attending five different schools’ 5th-8th graders in
Hatay in the 2020-2021 academic year. The study group of the research was
selected using the purposive sampling method. The data was collected using a
metaphorical perception sentence prepared for the gap-filling method. Each
student was asked to produce a metaphor and to complete the statement “Distance
Education is like . . . because . . .” to draw an analogy. The data was analyzed using
the content analysis technique. According to data analysis, it was found that 300
valid metaphors were developed. Metaphors were classified into 3 groups such as
“positive”, “negative”, “neutral”. Of the students in the study, 49.00% produced
negative, 44.33% positive, and 6.67% neutral metaphors. The most dominant
metaphors were given respectively “Stranger” (f=14), “School” (f=13), “Best
friend” (f=9), “Parents’ meeting” (f=7). According to negative metaphors, distance
education is not effective and does not provide permanent learning. According to
positive metaphors, distance education is a new teaching system that meets our
needs using technology during the pandemic period. According to neutral
metaphors, distance education is a mandatory stage of education in the pandemic
process. The Ministry of National Education should invest in developing a flexible
education system that supports electronic and distance learning for the future of
the education system. Consequently, improvements can be made in distance
education practices by considering students' perceptions. It is believed that this
study will shed light on distance education studies in the future.
Kaynak
Erciyes Journal of EducationCilt
5Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1658324https://hdl.handle.net/20.500.12899/895