Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakı, Caner
dc.contributor.authorGülada, Mehmet Ozan
dc.date.accessioned2022-03-22T11:53:19Z
dc.date.available2022-03-22T11:53:19Z
dc.date.issuedAralık 2018en_US
dc.identifier.citationÇakı, C., & Gülada, M. O. (2018). The Representation of Muslims in Public Spot Advertisements Against Islamophobia: The Case of USA, Canada and the Netherlands. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi, 1(2), 243-254.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/mediad/issue/41966/477537
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/766
dc.description.abstractIn recent years, it has been seen that the extreme right-wing political parties in the world are frequently the subject of Islamophobia in their propaganda activities. These parties reflect Islam as a danger in their propaganda. Propaganda has led to the emergence of discrimination against Muslims over time. In order to eliminate discrimination against Muslims, public spot advertisements have been prepared in international arena against Islamophobia. It was aimed to eliminate the negative propaganda myths built against Muslims in public spot advertisements. In this study, how and in what way Muslims are represented in public spot advertisements prepared against the international arena against Islamophobia. In the study, it was also tried to find out how the criticism of the propaganda myths built for Muslims was criticized. For this purpose, three public spot advertisements, which were determined by using the sampling method among the anti-Islamophobia public spot advertisements, which have recently been effective in the international arena, were examined in the semiotic analysis method in the qualitative research methods. According to the findings, it was stated that Muslims have been discriminated in the societies where the they live with Islamophobia in public spot ads. On the other hand, it is aimed to emphasize that in public spot advertisements, Muslims are part of the society in which they are located and so it was tried to eliminate discrimination.en_US
dc.description.abstractSon yıllarda dünya genelinde aşırı sağ siyasi partilerin İslamofoboiyi sıklıkla propaganda faaliyetlerinde konu ettiği görülmektedir. Bu partiler, propagandalarında İslamiyet’i bir tehlike olarak yansıtmaktadır. Yapılan propagandalar zaman içerisinde Müslümanlara yönelik ayrımcılığın ortaya çıkmasına yol açmaktadır. Bu süreçte Müslümanlara yönelik ayrımcılığı ortadan kaldırmak amacıyla İslamofobiye karşı uluslararası alanda kamu spotu reklamları hazırlanmaktadır. Kamu spotu reklamlarında Müslümanlara karşı inşa edilen olumsuz propaganda mitlerinin ortadan kaldırılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada İslamofobiye karşı uluslararası alanda hazırlanan kamu spotu reklamlarında Müslümanların nasıl ve ne yönde temsil edildiği incenlenmiştir. Çalışmada aynı zamanda Müslümanlara yönelik inşa edilen propaganda mitlerinin ne şekilde eleştiriye uğradığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada son dönemde uluslararası alanda etkili olan İslamofobi karşıtı kamu spotu reklamları içerisinden amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen üç kamu spotu reklamı nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemine tabi tutularak incelenmiştir. Elde edilen bulgularda, kamu spotu reklamlarında İslamofobi ile birlikte Müslümanların bulundukları toplumlarda ayrımcılığa uğradığı aktarılmıştır. Buna karşın kamu spotu reklamlarında Müslümanların bulundukları toplumun bir parçası olduğu vurgusu yapılarak, ayrımcılığın ortadan kaldırılması amaçlanmıştır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherErciyes Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMedya ve Din Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIslamophobia, Muslim, Public Spot Advertising, Discrimination, Semioticsen_US
dc.subjectİslamofobi, Müslüman, Kamu Spotu Reklamı, Ayrımcılık, Göstergebilimen_US
dc.titleThe Representation of Muslims in Public Spot Advertisements Against Islamophobia: The Case of USA, Canada and the Netherlandsen_US
dc.title.alternativeİslamofobiye Karşı Hazırlanan Kamu Spotu Reklamlarında Müslümanların Temsili: ABD, Kanada ve Hollanda Örneğien_US
dc.title.alternativeMedya ve Din Araştırmaları Dergisien_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0001-8233-2321en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Akçadağ Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.institutionauthorGülada, Mehmet Ozan
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage243en_US
dc.identifier.endpage254en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster