Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülada, Mehmet Ozan
dc.date.accessioned2022-03-22T08:48:32Z
dc.date.available2022-03-22T08:48:32Z
dc.date.issuedTemmuz 2019en_US
dc.identifier.citationGÜLADA, M. O. (2019). 1936 Berlin Olimpiyatları'nda Spor Yayıncılığının Propaganda Amaçlı Kullanımı: Olympia Filmi Üzerine İnceleme. TRT Akademi, 4(8), 326-344.en_US
dc.identifier.issn2149-9446
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/753
dc.description.abstract1936 yılında Nazi Almanyası'nın başkenti Berlin'de gerçekleştirilen olimpiyat oyunlarında, spor yayıncılık tarihi için önemli yeniliklere imza atılmıştır. Örneğin, Berlin Olimpiyatları'nda, ilk defa olimpiyat oyunları televizyonda canlı olarak yayınlanmıştı. Diğer yandan Naziler, olimpiyat oyunlarını propaganda amaçlı kullanabilmek için ünlü yönetmen Leni Riefenstahl tarafından filme aldırmıştır. Riefenstahl, olimpiyat oyunlarındaki sahnelerden, 1938 yılında yayınlanan Olympia isimli belgesel spor filmini hazırlamıştır. Olympia filmi, gerek spor yayıncılığı gerekse propaganda disiplininde zaman içerisinde kült bir yapıt haline gelmiştir. Çalışma Olympia filmi üzerinden Berlin Olimpiyatları'nın kitlelere ne şekilde yansıtıldığı ve propaganda amaçlı ne tür ideolojik mesajlar verildiğini ortaya çıkarmaya yönelik olarak geçekleştirilmiştir. Bu amaçla Olympia filminin çalışma kapsamında belirlenen beş sekansı, göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada sekanslar, ABD'li göstergebilimci Charles William Morris'in göstergebilim yaklaşımı üzerinden analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe Olympic Games held in Berlin, the capital of Nazi Germany, made significant innovations for the history of sports broadcasting in 1936. For example, olympic games for the first time was broadcast live on television at the Berlin Olympics. On the other hand, the Olympic Games were filmed by the famous director Leni Riefenstahl in order to be able to use it for Nazi propaganda purposes. In 1938, Riefenstahl made the documentary film, Olympia, which was published in 1938. The film Olympia became a cult study in the field of sports broadcasting and propaganda. In the study, it was tried to find out how the Olympics in Olympia was reflected on the masses and what kind of ideological messages were given for propaganda purposes. For this purpose, the five sequences of the Olympia film, which were determined within the scope of the study, were examined by using the semiotic analysis method. In the study, the sequences were analyzed in the light of semiotic concepts of USA semiotics scientist Charles William Morris.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTürkiye Radyo Televizyon Kurumuen_US
dc.relation.ispartofTRT Akademien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Yayıncılığı, Berlin Olimpiyatları, Nazi Almanyası, Film, Göstergebilimen_US
dc.subjectSports Broadcasting, Berlin Olympics, Nazi Germany, Film, Semioticsen_US
dc.title1936 Berlin Olimpiyatları'nda Spor Yayıncılığının Propaganda Amaçlı Kullanımı: Olympia Filmi Üzerine İncelemeen_US
dc.title.alternativeThe Use of Sports Broadcasting for the Purpose of Propaganda in the 1936 Berlin Olympics: An Examination on Olympia Filmen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0001-8233-2321en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Akçadağ Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.institutionauthorGülada, Mehmet Ozan
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage326en_US
dc.identifier.endpage345en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster