Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkoyun, Bülent
dc.date.accessioned2022-03-19T18:26:54Z
dc.date.available2022-03-19T18:26:54Z
dc.date.issued16 Mart 2021en_US
dc.identifier.citationAkkoyun, B. (2021). ALGI YÖNETİMİ VE ÖRGÜTSEL İNOVASYON ÖRGÜTSEL ÖĞRENMEYİNİ NASIL TETİKLER . Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi , 1 (49) , 394-423 . DOI: 10.17498/kdeniz.845951en_US
dc.identifier.issn1308-6200en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17498/kdeniz.845951
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/718
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yönetici algı yönetimi yeteneği ve örgütsel inovasyonun, örgütsel öğrenme üzerindeki etkisi ile birlikte etki derecesinin açığa çıkartılmasıdır. Gerek örgütsel inovasyonun ve gerek örgütsel öğrenmenin başlangıç noktaları, her iki unsuru da tetikleyecek veya harekete geçirecek olan yönetim kademesi olmasına rağmen, yönetim kademesinin algı yönetimi yeteneğinin üzerinde durulmaması da bu alanda yapılacak çalışmalara ihtiyaç olduğunu işaret ettiği gibi, yönetici algı yönetimi yeteneğinin, örgütsel inovasyon ve örgütsel öğrenme değişkenleri ile bir arada yapılmış çalışmalara rastlanılmaması da yine literatürde bu anlamda bir eksikliği ortaya koymaktadır. Diğer taraftan literatüre yapılacak katkının yansıra, yönetici algı yönetimi yeteneği ve örgütsel inovasyonun tetikleyici faktörlerini, hem genel hem de özellikle son günlerde içinden geçilen göç ve koronavirüs gibi küresel krizlerin etkisiyle daralan piyasa şartlarında işletmelerin ayakta kalması ve organizasyonların varlıklarını geleceğe taşıyabilmesi adına konunun önemini açığa çıkartacak bir katkı olarak düşünüldüğü için yapılmıştır. Nicel analiz yöntemleriyle, zaman gecikmeli ve yüz yüze anket uygulanarak yapılan araştırmaya 372 denekten toplanan birincil veriler dahil edilmiştir. Araştırmanın saha çalışmaları 3 ay sürmüştür. Araştırma sonucunda, yönetici algı yönetimi yeteneği ve örgütsel inovasyonun, örgütsel öğrenme üzerinde orta ve yüksek düzeyde pozitif yönlü etkileri saptanmıştır. Hem literatüre katkı olması nedeniyle hem de her ölçekten işletmeler için her türden piyasa/pazar şartlarında genel geçerli olan algı yönetimi, inovasyon ve gizil yeteneğin yansıra örtük bilgiyi açığa çıkartacak bir model ön plana çıkartılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the effect and degree of influence of organizational innovation and the management ability of perception management on organizational learning. Although the starting points of both organizational innovation and organizational learning are the management level that will trigger or activate both elements, the lack of emphasis on the perception management ability of the management level indicates that there is a need for studies in this area. The lack of studies conducted together with the variables of manager perception management ability, organizational innovation and organizational learning also reveals a deficiency in this sense in the literature. On the other hand, in addition to the contribution to the literature, this study will reveal the triggering factors of manager perception management ability and organizational innovation, both in general and especially in the shrinking market conditions with the effect of recent global crises such as migration and coronavirus, to reveal the importance of the issue in order for organizations to carry their assets to the future. Primary data collected from 372 subjects were included in the study conducted with quantitative analysis methods, time delayed and face-to-face questionnaire. The fieldwork of the research lasted 3 months. As a result of the research, medium and high level positive effects of manager perception management ability and organizational innovation on organizational learning were determined. A model that will reveal implicit knowledge as well as perception management, innovation and latent talent, which are common in all kinds of market conditions for businesses of all sizes and for contributing to the literature, has been brought to the fore.en_US
dc.description.abstractЦелью данного исследования является выявление степени влияния управленческой способности менеджеров и организационных инноваций на организационное обучение. Исходная точка, как организационных инноваций, так и организационного обучения, не смотря на их провоцирующий характер, является признаком того, что нужно работать в сфере управления. Если вы не управляете своим бизнесом, вы не сможете внедрять инновации и работать в этой области. Наряду с этим, не сможете разобраться в литературе по этой области. В статье, с целю расскрытия важности предмета, как в целом, так и особенно в рыночных условиях, указывается на факторы, которые следует учитывать, когда речь идет о литературе, менеджменте и маркетинговых инновациях, сокращённых из-за последствия глобальных кризисов, таких как миграция и пандемия коронавируса. Первичные данные, собранные у 372 субъектов, были включены в исследование, проведенное с использованием методов количественного анализа и личного опроса. В результате исследования были определены положительные эффекты среднего и высокого уровня управленческих способностей менеджера и организационных инноваций на организационное обучение. На первый план была выдвинута модель, которая выявляет неявные знания, а также управление восприятием, инновации и скрытые таланты, которые, как правило, применимы во всех типах рыночных условий.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKaradeniz Uluslararası Bilimsel Dergien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgı Yönetimien_US
dc.subjectÖrgütsel İnovasyonen_US
dc.subjectÖrgütsel Öğrenmeen_US
dc.subjectGizil Yeteneken_US
dc.subjectGizil Talepen_US
dc.subjectPerception Managementen_US
dc.subjectOrganizational Innovationen_US
dc.subjectOrganizational Learningen_US
dc.subjectLatent Talenten_US
dc.subjectLatent Demanden_US
dc.subjectуправление восприятиемen_US
dc.subjectрганизационные инновацииen_US
dc.subjectорганизационное обучениеen_US
dc.subjectскрытый талантen_US
dc.subjectскрытый спросen_US
dc.titleAlgı Yönetimi Ve Örgütsel İnovasyon Örgütsel Öğrenmeyini Nasıl Tetikleren_US
dc.title.alternativeHOW PERCEPTION MANAGEMENT AND ORGANIZATIONAL INNOVATION TRIGGER ORGANIZATIONAL LEARNINGen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0003-4271-6974en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Akçadağ Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.identifier.doi10.17498/kdeniz.845951
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue49en_US
dc.identifier.startpage394en_US
dc.identifier.endpage423en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster