Algı Yönetimi Ve Örgütsel İnovasyon Örgütsel Öğrenmeyini Nasıl Tetikler
Künye
Akkoyun, B. (2021). ALGI YÖNETİMİ VE ÖRGÜTSEL İNOVASYON ÖRGÜTSEL ÖĞRENMEYİNİ NASIL TETİKLER . Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi , 1 (49) , 394-423 . DOI: 10.17498/kdeniz.845951Özet
Bu çalışmanın amacı, yönetici algı yönetimi yeteneği ve örgütsel inovasyonun, örgütsel
öğrenme üzerindeki etkisi ile birlikte etki derecesinin açığa çıkartılmasıdır. Gerek örgütsel
inovasyonun ve gerek örgütsel öğrenmenin başlangıç noktaları, her iki unsuru da tetikleyecek
veya harekete geçirecek olan yönetim kademesi olmasına rağmen, yönetim kademesinin algı
yönetimi yeteneğinin üzerinde durulmaması da bu alanda yapılacak çalışmalara ihtiyaç
olduğunu işaret ettiği gibi, yönetici algı yönetimi yeteneğinin, örgütsel inovasyon ve örgütsel
öğrenme değişkenleri ile bir arada yapılmış çalışmalara rastlanılmaması da yine literatürde
bu anlamda bir eksikliği ortaya koymaktadır. Diğer taraftan literatüre yapılacak katkının
yansıra, yönetici algı yönetimi yeteneği ve örgütsel inovasyonun tetikleyici faktörlerini, hem
genel hem de özellikle son günlerde içinden geçilen göç ve koronavirüs gibi küresel krizlerin
etkisiyle daralan piyasa şartlarında işletmelerin ayakta kalması ve organizasyonların
varlıklarını geleceğe taşıyabilmesi adına konunun önemini açığa çıkartacak bir katkı olarak
düşünüldüğü için yapılmıştır. Nicel analiz yöntemleriyle, zaman gecikmeli ve yüz yüze anket
uygulanarak yapılan araştırmaya 372 denekten toplanan birincil veriler dahil edilmiştir.
Araştırmanın saha çalışmaları 3 ay sürmüştür. Araştırma sonucunda, yönetici algı yönetimi
yeteneği ve örgütsel inovasyonun, örgütsel öğrenme üzerinde orta ve yüksek düzeyde pozitif
yönlü etkileri saptanmıştır. Hem literatüre katkı olması nedeniyle hem de her ölçekten
işletmeler için her türden piyasa/pazar şartlarında genel geçerli olan algı yönetimi, inovasyon
ve gizil yeteneğin yansıra örtük bilgiyi açığa çıkartacak bir model ön plana çıkartılmıştır. The aim of this study is to identify the effect and degree of influence of organizational
innovation and the management ability of perception management on organizational
learning. Although the starting points of both organizational innovation and organizational
learning are the management level that will trigger or activate both elements, the lack of
emphasis on the perception management ability of the management level indicates that there
is a need for studies in this area. The lack of studies conducted together with the variables of
manager perception management ability, organizational innovation and organizational
learning also reveals a deficiency in this sense in the literature. On the other hand, in addition
to the contribution to the literature, this study will reveal the triggering factors of manager
perception management ability and organizational innovation, both in general and especially
in the shrinking market conditions with the effect of recent global crises such as migration
and coronavirus, to reveal the importance of the issue in order for organizations to carry their
assets to the future. Primary data collected from 372 subjects were included in the study
conducted with quantitative analysis methods, time delayed and face-to-face questionnaire.
The fieldwork of the research lasted 3 months. As a result of the research, medium and high
level positive effects of manager perception management ability and organizational
innovation on organizational learning were determined. A model that will reveal implicit
knowledge as well as perception management, innovation and latent talent, which are
common in all kinds of market conditions for businesses of all sizes and for contributing to
the literature, has been brought to the fore. Целью данного исследования является выявление степени влияния управленческой
способности менеджеров и организационных инноваций на организационное
обучение. Исходная точка, как организационных инноваций, так и организационного
обучения, не смотря на их провоцирующий характер, является признаком того, что
нужно работать в сфере управления. Если вы не управляете своим бизнесом, вы не
сможете внедрять инновации и работать в этой области. Наряду с этим, не сможете
разобраться в литературе по этой области. В статье, с целю расскрытия важности
предмета, как в целом, так и особенно в рыночных условиях, указывается на факторы,
которые следует учитывать, когда речь идет о литературе, менеджменте и
маркетинговых инновациях, сокращённых из-за последствия глобальных кризисов,
таких как миграция и пандемия коронавируса. Первичные данные, собранные у 372
субъектов, были включены в исследование, проведенное с использованием методов
количественного анализа и личного опроса. В результате исследования были
определены положительные эффекты среднего и высокого уровня управленческих
способностей менеджера и организационных инноваций на организационное
обучение. На первый план была выдвинута модель, которая выявляет неявные знания,
а также управление восприятием, инновации и скрытые таланты, которые, как
правило, применимы во всех типах рыночных условий.
Kaynak
Karadeniz Uluslararası Bilimsel DergiCilt
1Sayı
49Koleksiyonlar
- Yayın Koleksiyonu [57]