Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKolo, Bilal Rabiu
dc.contributor.authorYağbasan, Mustafa
dc.date.accessioned2022-03-19T18:02:36Z
dc.date.available2022-03-19T18:02:36Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationKolo, B. R., & Yağbasan, M. (2020). Popular Culture in Nigeria: The Case Study of Nigerian Music Industry. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, 2020(5).en_US
dc.identifier.issn2667-727Xen_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/kiad/issue/61064/906595
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/714
dc.description.abstractPopüler kültür sarmalında; farklı, görkemli ve bağımlılık yartan coşkuların ortaya çıktığı bir süreç yaşanmaktadır. Çevrimiçi yaşam ise küresel kültürün dünya genelinde yaygınlaşmasını kolay hale getirerek, dünyayı sarmalayan yeknesak bir toplumun ortaya çıkmasına sebebiyet vermiştir. Böylelikle popüler kültür, dünya toplumlarının tümüne sirayet etmiştir. Süphesiz, popüler kültür daha ziyade gençler üzerinde etkili olmakta ve toplumsal gelişmeyi engelleyen bazı olumsuz sonuçlara yol açmaktadır. Bu kültürün aynı şeklide pek çok bireyin hayatını menfi yönde etkilediği ve toplumsal yaşama da doğrudan yansıdığı söylenbilir. Buna rağmen popüler kültür ürünlerinin hızla tüketilmeye devam edildiği gözlemlenmektedir. Pek çok araştırmacı ise bu girift sorunun açıklamasına çaba sarfetmektedir. Frankfurt Düşünce Okulu’nun bu anlamdaki tespitleri de kuşkusuz dikkat çekmektedir. Okul, bu kültürün; insanları kontrol altına almak, kapitalizme hizmet etmek ve hâkimiyetinin süreğenliğini sağlamak amacıyla bilinçli olarak planlandığına vurgu yapmaktadır. Popüler kültür ürünlerinin üretiminin reel amacını çözmeyi merkeze alan bu felsefe, bu çalışmanın teorik çerçevesini oluşturmaktadır. Frankfurt Okuluna göre popüler kültür, kapitalizmin istikrarını ve devamlılığını sağlamak üzere kültür endüstrisi tarafından üretilen kültürdür. Çalışmanın temel gayesi Nijerya’daki müzik endüstrisi özelinde popüler kültürü tanıtmaktır. Böylece müzik endüstrisinin Nijerya toplumunu nasıl etkilediğine dair genel bir yaklaşım ortaya konulacaktır. Çalşımaya bu kültürünün tanımlanmasıyla başlanmış ve ardından Nijerya demografisi hakkında bilgiler verilerek toplumun; popüler kültür ve müzik ürünleri marifetiyle nasıl etkilendiği ve yozlaştığı ortaya konulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractWe are living in a period portrayed by various, magnificent, addictive, and unremitting excitement in the circle of popular culture. With the coming of online life, it has turned out to be simpler to spread culture over the globe, changing the world into one worldwide society. This has additionally caused the entrance of popular culture into different parts of society. Yet there is no denial that popular culture has some disastrous consequences on youth’s capacity meaningfully to societal development. It could be said that this culture has affected many individuals’ life in a negative way and it has directly reflected on the communal living. Despite that it has been observed that the popular culture products are being rapidly consumed. Many reasearchers has sought for explanation to this complicated puzzle. No doubt Frankfurt School of Thought’s findings in this regard are of remarkable nature. And it is upon this school that I attributed all my arguments regarding the true intention of popular culture products. I would argue that popular culture was deliberately planned to control people, serve the needs of capitalism and ensure the continuity of its dominance. And to support my argument I have based my theoretical framework on Frankfurt School of Thought. For the Frankfurt School, popular culture is the culture produced by the culture industry to secure the stability and continuity of capitalism. The main focus of this article is to introduce to the readers the popular culture in Nigeria focusing on music as a case study. Thus, an overview of how the music industry has affected the Nigerian society is going to be put forward. To achieve that, I started by defining what popular culture is, and then go on to discuss the demographics of Nigeria. The research after has tried to put forward how the popular culture and musical products affected and corrupted the societyen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKastamonu Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKastamonu İletişim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPopüler Kültür, Nijerya, Gençlik, Müzik Endüstrisi, Frankfurt Düşünce Okuluen_US
dc.subjectPopular Culture, Nigeria, Youth, Music Industry, Frankfurt School of Thougen_US
dc.titlePopular Culture in Nigeria: The Case Study of Nigerian Music Industryen_US
dc.title.alternativeNijerya’da Popüler Kültür: Nijerya Müzik Endüstrisi Üzerine Örnek Olay İncelemesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0002-0339-475Xen_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümüen_US
dc.institutionauthorYağbasan, Mustafa
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage124en_US
dc.identifier.endpage139en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster