Popular Culture in Nigeria: The Case Study of Nigerian Music Industry
Künye
Kolo, B. R., & Yağbasan, M. (2020). Popular Culture in Nigeria: The Case Study of Nigerian Music Industry. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, 2020(5).Özet
Popüler kültür sarmalında; farklı, görkemli ve bağımlılık yartan coşkuların ortaya çıktığı bir
süreç yaşanmaktadır. Çevrimiçi yaşam ise küresel kültürün dünya genelinde yaygınlaşmasını kolay
hale getirerek, dünyayı sarmalayan yeknesak bir toplumun ortaya çıkmasına sebebiyet vermiştir.
Böylelikle popüler kültür, dünya toplumlarının tümüne sirayet etmiştir. Süphesiz, popüler kültür daha
ziyade gençler üzerinde etkili olmakta ve toplumsal gelişmeyi engelleyen bazı olumsuz sonuçlara yol
açmaktadır. Bu kültürün aynı şeklide pek çok bireyin hayatını menfi yönde etkilediği ve toplumsal
yaşama da doğrudan yansıdığı söylenbilir. Buna rağmen popüler kültür ürünlerinin hızla tüketilmeye
devam edildiği gözlemlenmektedir. Pek çok araştırmacı ise bu girift sorunun açıklamasına çaba
sarfetmektedir. Frankfurt Düşünce Okulu’nun bu anlamdaki tespitleri de kuşkusuz dikkat çekmektedir.
Okul, bu kültürün; insanları kontrol altına almak, kapitalizme hizmet etmek ve hâkimiyetinin
süreğenliğini sağlamak amacıyla bilinçli olarak planlandığına vurgu yapmaktadır. Popüler kültür
ürünlerinin üretiminin reel amacını çözmeyi merkeze alan bu felsefe, bu çalışmanın teorik çerçevesini
oluşturmaktadır. Frankfurt Okuluna göre popüler kültür, kapitalizmin istikrarını ve devamlılığını
sağlamak üzere kültür endüstrisi tarafından üretilen kültürdür. Çalışmanın temel gayesi Nijerya’daki
müzik endüstrisi özelinde popüler kültürü tanıtmaktır. Böylece müzik endüstrisinin Nijerya toplumunu
nasıl etkilediğine dair genel bir yaklaşım ortaya konulacaktır. Çalşımaya bu kültürünün tanımlanmasıyla
başlanmış ve ardından Nijerya demografisi hakkında bilgiler verilerek toplumun; popüler kültür ve
müzik ürünleri marifetiyle nasıl etkilendiği ve yozlaştığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. We are living in a period portrayed by various, magnificent, addictive, and unremitting
excitement in the circle of popular culture. With the coming of online life, it has turned out to be
simpler to spread culture over the globe, changing the world into one worldwide society. This has
additionally caused the entrance of popular culture into different parts of society. Yet there is no denial
that popular culture has some disastrous consequences on youth’s capacity meaningfully to societal
development. It could be said that this culture has affected many individuals’ life in a negative way
and it has directly reflected on the communal living. Despite that it has been observed that the popular
culture products are being rapidly consumed. Many reasearchers has sought for explanation to this
complicated puzzle. No doubt Frankfurt School of Thought’s findings in this regard are of remarkable
nature. And it is upon this school that I attributed all my arguments regarding the true intention of
popular culture products. I would argue that popular culture was deliberately planned to control people,
serve the needs of capitalism and ensure the continuity of its dominance. And to support my argument
I have based my theoretical framework on Frankfurt School of Thought. For the Frankfurt School,
popular culture is the culture produced by the culture industry to secure the stability and continuity of
capitalism. The main focus of this article is to introduce to the readers the popular culture in Nigeria
focusing on music as a case study. Thus, an overview of how the music industry has affected the
Nigerian society is going to be put forward. To achieve that, I started by defining what popular culture
is, and then go on to discuss the demographics of Nigeria. The research after has tried to put forward
how the popular culture and musical products affected and corrupted the society
Kaynak
Kastamonu İletişim Araştırmaları DergisiSayı
5Bağlantı
https://dergipark.org.tr/en/pub/kiad/issue/61064/906595https://hdl.handle.net/20.500.12899/714