Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Nurşen
dc.date.accessioned2022-06-07T13:42:26Z
dc.date.available2022-06-07T13:42:26Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYILDIRIM, N. ORTAOKUL TÜRKÇE DERS KİTABI (5, 6, 7 VE 8. SINIF) ETKİNLİKLERİNİN DİL BECERİLERİNE DAĞILIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 10(4), 1445-1456.en_US
dc.identifier.isbn2147-0146
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/teke/issue/67281/1049551
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/1135
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate the activities in the 5th, 6th, 7th and 8th grade Turkish textbooks in terms of the distribution of language skills. For this purpose, 1094 activities in four Turkish textbooks were examined with the scanning model, one of the qualitative research designs. The activities were associated with the appropriate ones among listening, speaking, reading and writing, taking into account the explanations and content in the instruction. If there are more than one skill-oriented or progressive activities, the dominant skill area has been considered. The data obtained through document analysis were evaluated with descriptive analysis. The distribution rates of the activities at each grade level by language skills are presented in tables. Accordingly, the vast majority of activities at each grade level are related to reading skills (f = 612). This is followed by writing (f = 221), listening (f = 165) and speaking (f = 96), respectively. As a result of the research, it was determined that the activities in Turkish textbooks did not show a balanced distribution in terms of language skills. The language skill that is most emphasized is readingen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki etkinlikleri dil becerilerine dağılım bakımından değerlendirmektir. Bu amaçla nitel araştırma desenlerinden tarama modeli ile dört Türkçe ders kitabındaki 1094 etkinlik incelenmiştir. Etkinlikler yönergedeki açıklamalar ve içerik dikkate alınarak dinleme, konuşma, okuma ve yazmadan uygun olanla ilişkilendirilmiştir. Birden fazla beceriye yönelik veya aşamalı olan etkinliklerde baskın beceri alanı dikkate alınmıştır. Doküman incelemesi yoluyla elde edilen veriler betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Her sınıf düzeyinde etkinliklerin dil becerilerine dağılım oranları tablolar hâlinde sunulmuştur. Buna göre her sınıf seviyesinde etkinliklerin büyük çoğunluğu okuma becerisiyle (f=612) ilgilidir. Bunu sırasıyla yazma (f=221), dinleme (f=165) ve konuşma (f=96) izler. Araştırma neticesinde Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin dil becerileri bakımından dengeli bir dağılım göstermediği belirlenmiştir. En fazla üzerinde durulan dil becerisi okumadır. Konuşma becerisi ise okuma, yazma ve dinlemeye oranla etkinliklerde daha az yer almıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMalatya Turgut Özal Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofJournal Homepageen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Becerilerien_US
dc.subjectTürkçe Ders Kitaplarıen_US
dc.subjectEtkinlikleren_US
dc.subjectLanguage Skillsen_US
dc.subjectTurkish Textbooksen_US
dc.subjectActivitiesen_US
dc.titleOrtaokul Türkçe Ders Kitabı (5, 6, 7 Ve 8. Sınıf) Etkinliklerinin Dil Becerilerine Dağılımı Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesien_US
dc.institutionauthorYıldırım, Nurşen
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1445en_US
dc.identifier.endpage1456en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster