Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Arzu
dc.date.accessioned2022-04-19T07:08:18Z
dc.date.available2022-04-19T07:08:18Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYıldırım, A. (2021). Türkiye’de Kamu Denetçiliği Kurumunun Covid-19 Sürecinden Önce ve Sonrasında Faaliyetlerinin Karşılaştırmalı Analizi. Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 2 (2) , 161-177 .en_US
dc.identifier.issn2717-7890en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/65615/943406
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/1003
dc.description.abstractZaman içerisinde ülkelerin yapılarında yaşanan değişimlere uyum sağlamak amacıyla denetim sistemlerinde de değişikliğe gidilmesi yönünde ortak anlayış kabul görmüştür. Bu denetim yöntemlerinden son zamanlarda en fazla dikkatleri üzerine çeken Kamu Denetçiliği Kurumu denetimidir. Vatandaşların yaşadıkları sorunlara hızlı ve etkili çözümler getirmesi kamu denetçiliği kurumunu dünyada ve ülkemizde güncel kurumlar arasına taşımıştır. Kamu gücünü elinde bulunduranların keyfi davranış ve uygulamalarından vatandaşları koruma anlayışı ve sorumluluğu demokratik kurumların temel görevleridir. Bu tür uygulamalar karşısında ombudsmanlık kurumunun kayıtsız kalması beklenemez. Bu yüzden, ülkelerin yönetimlerinde demokratik, şeffaf ve vatandaş temelli yönetim anlayışının yerleşmesinde ve gelişmesinde ombudsmanlık kurumunun işlevselliği önemli katkılar sağlamaktadır. Ülkemizde 2012 yılında kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu kamu yönetiminde yönetimin iyileştirilmesi, kurumların hesap verebilirliklerinin farkındalığını artırmak için çalışmalar yürütmektedir. Bu kapsamda ülkemizde önemli etkileri bulunan Kamu Denetçiliği Kurumu’nun işlevselliğini ve etkinliğini değerlendirmek için kurumun faaliyetlerinin değerlendirmesi yapılmıştır. Bu amaçla kurumun Covid-19 sürecinden önce ve sonrasında gerçekleştirdiği faaliyetler, şikayet başvuruları, şikayet başvuru konuları, çözüme kavuşturulan şikayet başvuruları incelenmiştir. Sonrasında Kurum’un işlevselliği ve etkinliği kapsamında nelerin yapılması gerektiği konusunda öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractA common understanding has been accepted in the direction of making changes in the audit systems in order to adapt to the changes in the structures of the countries over time. The Ombudsman Institution is the most prominent among audit methods recently. The feature of the ombudsman institution to bring fast and effective solutions to the problems of citizens has made it among the current institutions in the world and in our country. The understanding and responsibility of protecting citizens from the arbitrary behavior and practices of those who hold public power are the basic duties of democratic institutions. The ombudsman institution cannot be expected to remain indifferent in the face of such practices. For this reason, the functionality of the ombudsman institution makes significant contributions to the establishment and development of a democratic, transparent and citizen-based management approach in the governments of countries. The Ombudsman Institution, which was established in our country in 2012, carries out studies to improve management in public administration and to increase the accountability of institutions. For this purpose, the activities carried out by the institution before and after the Covid-19 process, complaint applications, complaint application matters, and resolved complaints were examined. Afterwards, suggestions were made about what should be done within the scope of the functionality and effectiveness of the ombudsman.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMalatya Turgut Özal Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMalatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKamu Denetçiliği Kurumuen_US
dc.subjectDenetimen_US
dc.subjectTürk Kamu Yönetimien_US
dc.subjectOmbudsmanen_US
dc.subjectOmbudsman Institutionen_US
dc.subjectAuditen_US
dc.subjectTurkish Public Administrationen_US
dc.subjectOmbudsmanen_US
dc.titleTürkiye’de Kamu Denetçiliği Kurumunun Covid-19 Sürecinden Önce ve Sonrasında Faaliyetlerinin Karşılaştırmalı Analizien_US
dc.title.alternativeComparative Analysis of the Activities of the Public Audit İnstitution in Turkey Before and After the Covid-19 Processen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0002-8543-278Xen_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster