Türkiye’de Kamu Denetçiliği Kurumunun Covid-19 Sürecinden Önce ve Sonrasında Faaliyetlerinin Karşılaştırmalı Analizi
Künye
Yıldırım, A. (2021). Türkiye’de Kamu Denetçiliği Kurumunun Covid-19 Sürecinden Önce ve Sonrasında Faaliyetlerinin Karşılaştırmalı Analizi. Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 2 (2) , 161-177 .Özet
Zaman içerisinde ülkelerin yapılarında yaşanan değişimlere uyum sağlamak amacıyla denetim
sistemlerinde de değişikliğe gidilmesi yönünde ortak anlayış kabul görmüştür. Bu denetim
yöntemlerinden son zamanlarda en fazla dikkatleri üzerine çeken Kamu Denetçiliği Kurumu denetimidir.
Vatandaşların yaşadıkları sorunlara hızlı ve etkili çözümler getirmesi kamu denetçiliği kurumunu
dünyada ve ülkemizde güncel kurumlar arasına taşımıştır. Kamu gücünü elinde bulunduranların keyfi
davranış ve uygulamalarından vatandaşları koruma anlayışı ve sorumluluğu demokratik kurumların
temel görevleridir. Bu tür uygulamalar karşısında ombudsmanlık kurumunun kayıtsız kalması
beklenemez. Bu yüzden, ülkelerin yönetimlerinde demokratik, şeffaf ve vatandaş temelli yönetim
anlayışının yerleşmesinde ve gelişmesinde ombudsmanlık kurumunun işlevselliği önemli katkılar
sağlamaktadır. Ülkemizde 2012 yılında kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu kamu yönetiminde yönetimin
iyileştirilmesi, kurumların hesap verebilirliklerinin farkındalığını artırmak için çalışmalar yürütmektedir.
Bu kapsamda ülkemizde önemli etkileri bulunan Kamu Denetçiliği Kurumu’nun işlevselliğini ve
etkinliğini değerlendirmek için kurumun faaliyetlerinin değerlendirmesi yapılmıştır. Bu amaçla kurumun
Covid-19 sürecinden önce ve sonrasında gerçekleştirdiği faaliyetler, şikayet başvuruları, şikayet başvuru
konuları, çözüme kavuşturulan şikayet başvuruları incelenmiştir. Sonrasında Kurum’un işlevselliği ve
etkinliği kapsamında nelerin yapılması gerektiği konusunda öneriler getirilmiştir. A common understanding has been accepted in the direction of making changes in the audit systems in
order to adapt to the changes in the structures of the countries over time. The Ombudsman Institution is
the most prominent among audit methods recently. The feature of the ombudsman institution to bring fast
and effective solutions to the problems of citizens has made it among the current institutions in the world
and in our country. The understanding and responsibility of protecting citizens from the arbitrary
behavior and practices of those who hold public power are the basic duties of democratic institutions.
The ombudsman institution cannot be expected to remain indifferent in the face of such practices. For this
reason, the functionality of the ombudsman institution makes significant contributions to the
establishment and development of a democratic, transparent and citizen-based management approach in
the governments of countries. The Ombudsman Institution, which was established in our country in 2012,
carries out studies to improve management in public administration and to increase the accountability of institutions. For this purpose, the activities carried out by the institution before and after the Covid-19
process, complaint applications, complaint application matters, and resolved complaints were examined.
Afterwards, suggestions were made about what should be done within the scope of the functionality and
effectiveness of the ombudsman.
Kaynak
Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri DergisiCilt
2Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/65615/943406https://hdl.handle.net/20.500.12899/1003