Binbaşıoğlu, HulusiTuna, AysunÖzer, NiyaziŞad, Süleyman Nihat2021-05-032021-05-032019Binbaşıoğlu, H., Tuna, A., Özer, N., & Şad, S. N. (2019). Üniversite öğrencilerinin sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir turizm hakkındaki bilgi düzeyleri. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 338-349.2587-08902587-0890https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.165https://hdl.handle.net/20.500.12899/107Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir turizm ile ilgili kavramlara ilişkin bilgi düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma geleneğine uygun olarak tasarlanan bu araştırmada betimsel ve nedensel karşılaştırmalı desen bir arada kullanılmıştır. Öğrencilerin ilgili kavramlara ne düzeyde aşina olduklarını belirlemek üzere elde edilen veriler üzerinden betimsel istatistik hesaplamaları yapılmıştır. Bu kavramlara ilişkin aşinalık düzeylerinin cinsiyet değişkeni açısından analizinde ise kay kare istatistiği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun iklim değişikliği, geri dönüşüm, kültürel çeşitlilik, ekosistemler ve biyo-çeşitliliğin korunması, atık yönetimi gibi sürdürülebilirlikle ilgili genel kavramlara aşina oldukları buna karşın karbon ayak izi, ekolojik ayak izi gibi teknik kavramlara ise çok aşina olmadıkları belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeni açısından yapılan analizlerde ise yoksulluğu azaltma, karbon ayak izi ve ekolojik ayak izi konularında kadın ve erkek öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu, erkek öğrencilerin kendilerini bu kavramlara daha aşina algıladıkları belirlenmiştir.This study aims to measure the level of university students’ knowledge about sustainability and sustainable tourism. Descriptive and causal-comparative research designs were used. Descriptive statistics were used to determine how familiar the students are with the related concepts. The analysis of students’ knowledge of the related concepts in terms of gender, the chi-square statistic was employed. According to results, it was found that a large majority of students are not familiar with the technical concepts including carbon footprint, ecological footprint, while they are familiar with general concepts related to sustainability such as climate change, recycling, cultural diversity, protection of ecosystems, biodiversity, and waste management. In terms of gender, a significant difference between male and female students’ views on poverty reduction, carbon footprints, and ecological footprints was found in favor of male students.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSürdürülebilirlikSürdürülebilir turizmEğitimÜniversite öğrencileriSustainabilitySustainable tourismEducationUniversity studentsÜniversite öğrencilerinin sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir turizm hakkındaki bilgi düzeyleriUniversity students’ knowledge level of sustainability and sustainable tourism conceptsArticle10.26677/TR1010.2019.16533338349