Altınkaynak, Fırat2022-04-082022-04-0807 Eylül 2Altınkaynak, F. (2020). KONAKLAMA ŞİRKETLERİNİN KAYITLI PİYASA DEĞERİNİN RAPORLANAN KÂRLILIK KARŞISINDAKİ DURUMU . Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 1 (2) , 1-22 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/57000/6821992717-7890https://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/57000/682199https://hdl.handle.net/20.500.12899/945Şirket birleşmelerinde ilgili şirkete fiyat biçmek, muhasebe-finans alanında tartışılagelen ve piyasanın beklentisi olan bir konudur. Bu gereksinimden doğan çalışma; turizm şirketlerinin piyasalardaki kayıtlı değerleri ile şirketlerin raporladıkları faaliyet kârlılıkları arasındaki ilişkiyi analiz ederek, şirket birleşmelerinde ilgili şirketlere yapılacak yatırımların ortalama geri dönüş sürelerini tespit etmeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda veri analiz yöntemi kullanılarak yapılan çalışma, Borsa İstanbul’da işlem gören 5 adet turizm şirketinin, beş yıl geriye dönük mali verileri üzerinden yürütülmüştür. Çalışma sonucunda konaklama sektöründe kârlılıkta istikrar arz eden şirketlere yapılacak yatırımların ortalama geri dönüş süresinin 5 yıl olduğu; diğer şirketlere yapılacak yatırımların ise çok uzun dönemlere yayıldığı tespit edilmiştir.Pricing the relevant company is an issue that is discussed in the science of accounting finance and that is the demand of markets in company mergers. The study which was arisen from this requirement, it has aimed to determine the average turnaround times of the investments to be made in the related companies by analyzing the relationship between the recorded values of tourism companies and the operating profitability reported by the companies in the markets. The study which was made by using the data analysis method for this purpose it was carried out to five years backward financial data of 5 tourism companies which are traded on Borsa Istanbul.The average return period of the investments which were made to the companies that have a stable profitability in the lodging sector is 5 years and the investments which were made to other companies were found to extend over very long periods as a result of the study.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTurizm SektörüKonaklama ŞirketleriKârlılıkŞirket DeğeriYatırımın Geri Dönüş SüresiTourism SectorLodging CompaniesProfitabilityCompany ValuePeriod of Return On InvestmentKonaklama Şirketlerinin Kayıtlı Piyasa Değerinin Raporlanan Karlılık Karşısındaki DurumuStatus of recorded market value towards reported profitability in lodging companiesArticle12122