Gülada, Mehmet OzanÇakı, Caner2022-04-012022-04-0122.11.2018Çakı, C. & Gülada, M. O. (2018). 2. Dünya Savaşı'nda Kullanılan Sovyet Propaganda Posterlerinde Coşku Çekiciliği Bağlamında Kadınların Temsili - The Representation of Women within the Context of the Enthusiasm Appeal the Soviet Propaganda Posters Used in the Second World War . Akdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisi , 1 (2) , 157-176 .https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/598844https://hdl.handle.net/20.500.12899/896Coşku çekiciliği, insanların rakiplerini geride bırakarak belirli bir amaç doğrultusunda harekete geçmesini hedefleyen bir duygusal çekicilik türüdür. 2. Dünya Savaşı'nda Sovyetler Birliği, Nazi Almanyası'nın işgaline karşı Sovyet halkını harekete geçirebilmek için coşku çekiciliğini propaganda amaçlı olarak etkin bir şekilde kullanmıştır. Bu süreçte, coşku çekiciliği bağlamında kullanılan Sovyet propaganda posterlerinde kadınların sıklıkla resmedildiği görülmüştür. Çalışma kapsamında, 2. Dünya Savaşı'nda Sovyet propaganda posterlerinde kadınların propaganda amaçlı nasıl ve ne yönde temsil edildikleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla “All World Wars” sitesi tarafından belirlenen 2. Dünya Savaşı'nda kadınların coşku çekiciliği bağlamında temsil edildiği Sovyet propaganda posterlerinden amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen 7 propaganda posteri, nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Posterler, Fransız dilbilimci Roland Barthes'ın göstergebilimsel anlayışı çerçevesinde ele alınmıştır. Elde edilen bulgularda, coşku çekiciliği bağlamında kadın temsillerinin genel olarak Sovyet erkeklerin Mihver Devletleri'ne karşı kararlı bir şekilde savaşmalarını ve Sovyet kadınların cephe gerisindeki üretim alanlarında görev almalarını sağlamak için propaganda amaçlı kullanıldığı görülmüştürThe enthusiasm appeal is a type of emotional appeals that aims to encourage the action of people for a specific purpose, namely eliminating their competitors. In World War II, the Soviet Union effectively used enthusiasm appeal for the purpose of propaganda in order to mobilize the Soviet people against the occupation by Nazi Germany. It was seen that women were frequently portrayed in Soviet propaganda posters used in the enthusiasm appeal. Within the scope of the study, the attempt was made to try to find out how and in what way the women were represented for the purpose of propaganda in Soviet propaganda posters in World War II. For this purpose, 7 propaganda posters from the All World Wars site were chosen by using the purposeful sampling method. Soviet propaganda posters used in World War II in the context of the enthusiasm appeal were examined using the semiotic analysis method as a qualitative research method. The posters were analysed within the framework of the semiotic method of the French Linguist Roland Barthes. In the findings, in the context of the enthusiasm appeal; it was seen that female representations were used for the purpose of propaganda so that Soviet men fought decisively against the Axis Powers and the Soviet women attended to the production areas behind the front.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSovyetler BirliğiKadınlarPropagandaPosterCoşku ÇekiciliğiSoviet UnionWomenPropagandaPosterEnthusiasm Appeal2. Dünya Savaşı'nda Kullanılan Sovyet Propaganda Posterlerinde Coşku Çekiciliği Bağlamında Kadınların TemsiliThe Representation of Women within the Context of the Enthusiasm Appeal the Soviet Propaganda Posters Used in the Second World WarArticle12151176