KANBUROĞLU, Mehmet KenanÇİZMECİ, Nevzat MehmetAKELMA, Ahmet ZülfikarKURŞUNEL, AslınurKORKMAZ, BetülBulut, BüşraYILDIRIM, Selma2025-10-242025-10-2420141307-44902148-3566https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/180462https://hdl.handle.net/20.500.12899/2915Amaç: Öğrencilerin ders çalışma süreleri ve maruz kaldıkları ekran süreleri ile ders-sınav başarıları arasındaki ilişki araş- tırılarak, maksimum başarı için gerekli olan ders çalışma ve ekran süresi değerleri bulunmaya çalışıldı. Gereç ve Yöntemler: M13 farklı şehirde yaşları 11 ile 13 arasında değişen 2104 öğrenciye anket yolu ile televizyon,cep telefonu, bilgisayar, oyun konsolu önünde ne kadar vakit geçirdikleri, ayda kaç kez sinemaya gittikleri ve evde dersçalışmak için ayırdıkları süre soruldu. Elde edilen veriler, öğrencilerin ders notu ortalaması ve Seviye Belirleme Sınavı(SBS) puanları ile karşılaştırıldı. İkili korelasyonlarda anlamlı çıkan değişkenler çoklu regresyon analizi ile değerlendirildi.Bulgular: Hem çocuğun hem de ebeveynlerin televizyon seyretme süresi uzadıkça öğrencinin ders başarısının düştüğübulundu. Bilgisayar kullanımı 1 saati geçmediğinde ve ayda dördü geçmeyecek şekilde en azından bir kez sinemayagidildiğinde ders başarısının belirgin oranda arttığı saptandı. En yüksek SBS puanı ortalaması günde 2-4 saat çalışantrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıPsikolojiOptimal Screen and Study Time for Achievement of High Academic Performance in AdolescentsArticle83129136180462