Gülada, Mehmet Ozan2022-03-222022-03-22Temmuz 201GÜLADA, M. O. (2019). 1936 Berlin Olimpiyatları'nda Spor Yayıncılığının Propaganda Amaçlı Kullanımı: Olympia Filmi Üzerine İnceleme. TRT Akademi, 4(8), 326-344.2149-9446https://hdl.handle.net/20.500.12899/7531936 yılında Nazi Almanyası'nın başkenti Berlin'de gerçekleştirilen olimpiyat oyunlarında, spor yayıncılık tarihi için önemli yeniliklere imza atılmıştır. Örneğin, Berlin Olimpiyatları'nda, ilk defa olimpiyat oyunları televizyonda canlı olarak yayınlanmıştı. Diğer yandan Naziler, olimpiyat oyunlarını propaganda amaçlı kullanabilmek için ünlü yönetmen Leni Riefenstahl tarafından filme aldırmıştır. Riefenstahl, olimpiyat oyunlarındaki sahnelerden, 1938 yılında yayınlanan Olympia isimli belgesel spor filmini hazırlamıştır. Olympia filmi, gerek spor yayıncılığı gerekse propaganda disiplininde zaman içerisinde kült bir yapıt haline gelmiştir. Çalışma Olympia filmi üzerinden Berlin Olimpiyatları'nın kitlelere ne şekilde yansıtıldığı ve propaganda amaçlı ne tür ideolojik mesajlar verildiğini ortaya çıkarmaya yönelik olarak geçekleştirilmiştir. Bu amaçla Olympia filminin çalışma kapsamında belirlenen beş sekansı, göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada sekanslar, ABD'li göstergebilimci Charles William Morris'in göstergebilim yaklaşımı üzerinden analiz edilmiştir.The Olympic Games held in Berlin, the capital of Nazi Germany, made significant innovations for the history of sports broadcasting in 1936. For example, olympic games for the first time was broadcast live on television at the Berlin Olympics. On the other hand, the Olympic Games were filmed by the famous director Leni Riefenstahl in order to be able to use it for Nazi propaganda purposes. In 1938, Riefenstahl made the documentary film, Olympia, which was published in 1938. The film Olympia became a cult study in the field of sports broadcasting and propaganda. In the study, it was tried to find out how the Olympics in Olympia was reflected on the masses and what kind of ideological messages were given for propaganda purposes. For this purpose, the five sequences of the Olympia film, which were determined within the scope of the study, were examined by using the semiotic analysis method. In the study, the sequences were analyzed in the light of semiotic concepts of USA semiotics scientist Charles William Morris.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSpor Yayıncılığı, Berlin Olimpiyatları, Nazi Almanyası, Film, GöstergebilimSports Broadcasting, Berlin Olympics, Nazi Germany, Film, Semiotics1936 Berlin Olimpiyatları'nda Spor Yayıncılığının Propaganda Amaçlı Kullanımı: Olympia Filmi Üzerine İncelemeThe Use of Sports Broadcasting for the Purpose of Propaganda in the 1936 Berlin Olympics: An Examination on Olympia FilmArticle48326345