Aksoğan, MustafaÖzek, Müzeyyen Bulut2021-04-212021-04-212020Aksoğan, Mustafa & Özek, Müzeyyen Bulut (2020). Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterlilikleri ile Teknolojiye Bakış Açısı Arasındaki İlişki. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 11(2), 301-311.1309-7423http://sbedergi.gumushane.edu.trhttps://hdl.handle.net/20.500.12899/102Araştırmada; öğretmen adaylarının teknolojiye bakış açıları ve teknolojiyi kullanma becerileri düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma; 2018-2019 eğitim-öğretim döneminde bir kamu üniversitesinin, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 339 katılımcıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin teknolojiye bakış açılarını ölçmek için Kısa’nın (2002), teknolojiyi eğitim amaçlı kullanabilme beceri düzeylerini ölçmek için Bayraktar’ın (2015) geliştirdiği ölçekler kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; katılımcıların teknolojiye yönelik tutumlarının olumlu olmasına rağmen, kendilerini teknolojiyi eğitim amaçlı kullanma açısından yeterli görmedikleri sonucuna varılmıştır. Buna ek olarak teknolojiye bakış açısının cinsiyet ve sınıf değişkenine göre, teknoloji kullanım becerilerinin ise öğrenim gördükleri bölüme göre farklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca, teknolojiye bakış açıları ile teknolojiyi kullanma becerileri arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu, teknolojiye bakış açısı olumlu olan öğretmen adaylarının teknoloji kullanma becerilerinin de doğru yönlü olarak arttığı görülmektedir.In the study; teacher candidates' perspectives on technology and their ability to use technology were tried to be determined. Work; In the 2018-2019 academic year, 339 participants from the Faculty of Education of a public university participated. Scales developed by Kısa (2002) and Bayraktar (2015) were used to measure students' perceptions of technology and to measure their ability to use technology for educational purposes. As a result of the analysis; Although the attitudes of the participants towards technology were positive, they did not consider themselves sufficient in terms of using technology for educational purposes. In addition, it was determined that technology perspective differed according to gender and class variable and technology usage skills differed according to the department they studied. In addition, it is seen that there is a positive relationship between technology perspectives and technology usage skills, and the technology use skills of prospective teachers who have a positive technology perspective increase in the right direction.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğretmen adaylarıTeknolojiye karşı tutumTeknoloji kullanım becerileriTeknolojiye bakış açısıTeacher candidatesTechnology use skillsTechnological attitudeTechnology perspectiveÖğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye bakış açısı arasındaki ilişkiThe relationship between pre-service teachers' technology competencies and technology perspectivesArticle112301311