DEMIRKOL, MURATDoğan, AbdulvahapOZDEMIR, Tuncay Yavuz2025-10-242025-10-2420242149-2786https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1274888https://hdl.handle.net/20.500.12899/3105Bu araştırmada okul müdürlerinin zihinsel iş yükü algılamaları ile bu zihinsel iş yükünün yaşantılarına etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim(fenomonoloji) deseni kullanılmıştır. Bu nitel çalışmaya Elazığ ilinde farklı okul türlerinde görev yapan 16 okul müdürü katılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular analiz edildiğinde; okul müdürleri üzerinde büro işlerinden, personelden, veli ve öğrenci davranışlarından, yürütülmekte olan eğitim ve öğretim faaliyetleri ile sosyal faaliyetlerden, okul bakım onarım işleri ile iş sağlığı ve güvenliği faaliyetlerinden ve ani gelişen görev ve olaylardan kaynaklı zihinsel bir iş yükü algısı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu zihinsel iş yükü algılarına çoğunlukla planlama, takip, sorumluluk, karar verme, çatışmaları yönetme ve iletişim gibi yönetsel etkinliklerin etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Yine araştırmada elde edilen bulgulara göre birbirleriyle uyumlu, mesleki yeterliliğe sahip ve karşılıklı güven duygusunun hâkim olduğu bir yönetici kadrosunun var olması halinde okuldaki diğer yöneticilerin okul müdürlerinin iş yükünü azalttığı sonuçlarına ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşten ayrılmaOkul müdürüMesleki tükenmişlikZihinsel iş yüküBüro işleriOkul Yöneticilerinin Zihinsel İş Yüküne İlişkin GörüşleriArticle2124304451274888