Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Konaklama Şirketlerinin Kayıtlı Piyasa Değerinin Raporlanan Karlılık Karşısındaki Durumu(Malatya Turgut Özal Üniversitesi, 07 Eylül 2020) Altınkaynak, FıratŞirket birleşmelerinde ilgili şirkete fiyat biçmek, muhasebe-finans alanında tartışılagelen ve piyasanın beklentisi olan bir konudur. Bu gereksinimden doğan çalışma; turizm şirketlerinin piyasalardaki kayıtlı değerleri ile şirketlerin raporladıkları faaliyet kârlılıkları arasındaki ilişkiyi analiz ederek, şirket birleşmelerinde ilgili şirketlere yapılacak yatırımların ortalama geri dönüş sürelerini tespit etmeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda veri analiz yöntemi kullanılarak yapılan çalışma, Borsa İstanbul’da işlem gören 5 adet turizm şirketinin, beş yıl geriye dönük mali verileri üzerinden yürütülmüştür. Çalışma sonucunda konaklama sektöründe kârlılıkta istikrar arz eden şirketlere yapılacak yatırımların ortalama geri dönüş süresinin 5 yıl olduğu; diğer şirketlere yapılacak yatırımların ise çok uzun dönemlere yayıldığı tespit edilmiştir.Öğe Şirketlere yapılan sermaye yatırımları ortakların minimum getiri beklentisini karşılayabiliyor mu?(Ankara Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2020) Karabınar, Selahattin; Altınkaynak, FıratBu çalışmanın amacı, ortaklara dağıtılan birinci temettünün, günümüz piyasa şartlarında ortakların minimum getiri beklentisini karşılayıp karşılamadığının araştırılmasıdır. Bu doğrultuda nicel veri analizi yöntemi kullanılarak yapılan çalışmada, ödenmiş sermaye üzerinden sabit oranda ödenen birinci temettü, riski en az olan ve tüm finans piyasalarında minimum getiri oranı olarak kabul gören, “Devlet İç Borçlanma Senedi” faiz oranlarıyla karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Ayrıca çalışma kapsamında, kanun maddesinde öngörülen birinci temettünün sabit yüzde beşlik oranı, iktisadi fonksiyonlarla doğrulanan “Sermaye Gelir Oranı” açısından da incelenmiştir. Çalışma sonucunda, gerek şirketlerin ödenmiş sermayelerinin kayıtlı değerinin muhasebe açısından güncellenememesi gerekse dönemsel makroekonomik göstergelerdeki dalgalanmalardan dolayı, ortaklara dağıtılan birinci temettünün, sermaye piyasalarında kabul gören minimum getiriden, ortalama 3 ile 30 kat arasında daha az olduğu tespit edilmiştir. Bu durum, ortakların minimum getiri beklentisini karşılamamakla beraber şirketlerin sermaye kaynaklarına ulaşmasını zorlaştırmakta aynı zamanda şirketleri borçlanmaya itmektedir. Çalışma kapsamında, bu sorunun çözümü olarak ise, “birinci temettü oranının, yatırımların minimum getiri oranı olarak kabul gören, o yılki devlet iç borçlanma senedi faiz oranlarına bağlanması” önerilmektedir.Öğe İmaj ve sosyal sorumluluk sadakat yaratabilir mi? Sivil havayolu işletmeleri örneği(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2020) Karakaş, Yusuf Emre; Çiçek, BeratBu çalışmada sivil havayolu işletmelerinin kurumsal imajlarının müşteri sadakatine olan etkisi ve bu iki değişken arasındaki ilişkide kurumsal ve çevresel sosyal sorumluluk algısının düzenleyici rolünün ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda nicel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya veri toplamak amacıyla Antalya Havalimanı’ndan Türk menşeili havayolu işletmeleri ile seyahat eden yolcularla yüz yüze anket çalışması gerçekleştirilmiştir. 488 yolcu ile gerçekleştirilen araştırmanın bulgularına göre; firmaların sahip oldukları kurumsal imajları, müşteri sadakatini pozitif yönde etkilemektedir. Ayrıca müşterilerin kurumsal ve çevresel sosyal sorumluluk algısı kurumsal imaj ile müşteri sadakati ilişkisini güçlendirmek suretiyle düzenlemektedir. Bunun yanı sıra cinsiyet, yaş ve seyahat sıklığı gibi kontrol değişkenlerinin müşteri sadakati üzerinde olumlu bir etkiye sahip olmadığı bulgulanmıştır.Öğe Girişimcilerin gözünden girişimciliği etkileyen içsel ve dışsal faktörler(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2020) Çiçek, Berat; Karakaş, Yusuf EmreBu çalışmada bireylerin girişimci olmasında rol oynayan içsel ve dışsal faktörlerin neler olduğu ve bu faktörlerden hangisinin girişimcilik kariyerini seçmede diğerlerine üstünlük kurduğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda Türkiye’nin çeşitli illerinde işyeri sahibi olan, 9’u erkek ve 7’si kadın olmak üzere toplam 16 girişimci ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde önceden hazırlanmış ve 10 adet yarı yapılandırılmış sorudan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler tematik ağ analizi yöntemine göre NVivo paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre bireyleri girişimciliğe iten unsurlar arasında içsel faktörler ve dışsal faktörler rol oynamaktadır. Fakat içsel faktörlerin daha etkili olduğu görülmüştür. Özellikle kişilik özelliklerinin girişimcilik kariyerini seçmede en önemli unsur olduğu tespit edilmiştir. Araştırma, içsel ve dışsal faktörleri bir arada irdelemesi ve girişimcilik kariyerini tercih etme potansiyeli olanlardan ziyade halihazırda girişimcilik yapan bireylere odaklanması yönüyle diğer çalışmalardan ayrılmaktadır. Ayrıca girişimcilerin görüşleri doğrultusunda sahip olunan ideallerin ve hayallerin bireyleri girişimciliğe iten birer faktör olmasının keşfedilmesi, çalışmanın literatüre yönelik özgün bir katkı sunmasını sağlamıştır.