Yazar "yoldas, atila" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MODERN EĞİTİMDEKİ YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR ÇERÇEVESİNDE ANATOMİ DERSİNİN ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ(2023) demir, mehmet; KARABAŞ, SİBEL ATEŞOĞLU; Arpacı, Muhammed; Doğaner, Adem; yoldas, atilaAMAÇ: Son 30 yılda tıp fakültelerinin eğitim öğretim programlarında görülen müfredat değişikliklerine rağmen anatomi eğitimi temel bir disiplin olarak önemini korumuştur. Bu çalışmanın amacı Kahramanmaraş Sütçü imam Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki anatomi eğitiminin mevcut durumunun ve eğitim-öğretim sürecine ilişkin sorunların öğrencilerin geribildirimleri ışığında belirlenmesidir. GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışmamıza 2021 - 2022 Eğitim–Öğretim yılında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim gören 482 gönüllü katıldı. Çalışmada Dönem I’ den 167 (% 94,35), Dönem II’ den 151 (%88,30) ve Dönem III ‘den ise 164 (%89,13) öğrenci bulunmaktadır. Tüm öğrencilere gönüllük esasına uygun olarak anatomi eğitimiyle ilgili Google Forms üzerinden 17 soruluk bir anket uygulandı (Teorik eğitimle ilgili 6, İnternetle ilgili 2, Sınavlarla ilgili 4 ve Pratik eğitimle ilgili 5 soru). BULGULAR: Tıp Fakültesi öğrencilerinin %96,9‘u anatomi dersinin iyi bir hekim olmak için mutlaka gerekli olduğunu belirtti. Sunumların ve maketlerin Anatomi eğitiminin teorik kısmının anlaşılmasını kolaylaştırdığını ifade edenlerin oranı sırasıyla %88,4 ve %97,7’dir. Öğrencilerin % 87,82'si öğretim elemanlarının ders panosunun son dersinde vaka raporlarının tartışılmasını önerdi. Almayı planladığımız 3D (üç boyutlu) interaktif anatomi programları hakkında öğrencilerin %78,4'ü olumlu görüş bildirdi. Öğrencilerin %92,1’i laboratuvar derslerinin yararlı olduğunu, %89’u laboratuvarın daha iyi organize edilmesi gerektiğini ve %78,4’ü kadavra diseksiyonun önemli olduğunu belirtti. SONUÇ: Tıp fakültesi öğrencilerinin geri bildirim sonuçları anatomi eğitimiyle ilgili yeni eğitim metodolojisin geliştirilmesinde, mevcut eksikliklerin giderilmesinde yararlı olacağını düşünmekteyiz.Öğe TÜRK POPULASYONUNDA MUSCULUS PALMARİS LONGUS VE MUSCULUS FLEXOR DIGITORUM SUPERFICIALIS’İN GÖSTERİMİNDE KULLANILAN TESTLER ARASINDAKİ UYUMUN İNCELENMESİ(2023) demir, mehmet; Arpacı, Muhammed; KARABAŞ, SİBEL ATEŞOĞLU; Doğaner, Adem; yoldas, atilaAMAÇ: Önkolda bulunan musculus palmaris longus (PL); her kişide bulunmayan, palmar fasyanın gerilmesinde rol oynayan ve rekonstruktif cerrahide kullanılan bir kas olup, klinikte bu kasın varlığının belirlenmesinde çeşitli testler kullanılmaktadır. Çalışmamızda, sağlıklı bireylerde PL ve musculus fleksor digitorum superficialis’in (FDS) gösteriminde kullanılan testlerin arasındaki uyumun incelenmesi amaçlanmıştır. GEREÇ VE YÖNTEM: Araştırmaya 2021 Eylül ile 2022 Temmuz tarihleri arasında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi çalışanları ile Tıp Fakültesi öğrencileri arasından gönüllülük esasına uygun olarak rastgele seçilmiş 18 yaş üstü toplam 528 kişi katıldı. PL varlığının tespiti için gönüllülere Schaeffer testi, Pushpakumar testi, Thompson testi ve Mishra II testi, FDS kası için ise FDS fonksiyon testi uygulandı. Testler arasındaki uyumların belirlenmesinde Kappa katsayısından yararlanıldı. BULGULAR: Her iki kolda yapılan testler arasında en uyumlu olan testin Schaeffer testi olduğu ve bu testin de en yüksek oranda Pushpakumar testi ile uyumlu olduğu belirlendi (Sol kolda Kappa: 0,856; p=0.001; Sağ kolda Kappa: 0,832; p=0.001). Sağ ve sol kolda uygulanan FDS fonksiyon testi ile PL’nin belirlenmesinde kullanılan dört test arasındaki ilişkinin istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görüldü. SONUÇ: PL’nin belirlenmesinde en iyi uyumun Schaeffer testi ile Puspakumar testi arasında olduğu belirlendi. Her iki kola uygulanan FDS fonksiyon testi ile PL için kullanılan testler arasında herhangi bir uyumun olmadığı belirlendi. Bulgularımızın PL ve FDS’yi belirleyen klinik uygulamalara yardımcı olacağını düşünmekteyiz.












