Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "USLU, Banu BAÇ" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 48-60 Ay Çocukların Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi
    (2015) koçak, nurcan; KOÇAK, Nurcan; DEMİRCAN, Arzu; USLU, Banu BAÇ; ŞİRİN, Banu; ŞAFAK, Münire
    Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 48-60 aylık çocukların sosyal yetkinlik ve davranış değerlendirmesinin incelenmesi amaçlanmış olup cinsiyete göre farklılaşma durumu ve sosyal yetkinlik, kızgınlık-saldırganlık ve anksiyete-içe dönüklük arasındaki ilişki durumu incelenmiştir. Çalışmada genel tarama modellerinden korelasyonal ve karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Ankara il merkezinde ve okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 48-60 aylık 417 kız,430 erkek toplam 847 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplamak için Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği-SYDD 30 (Social Competence and Behavior EvaluationScale-SCBE-30) Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerde frekans (f) ve yüzde (%) Aritmetik Ortalama( )Standart Sapma, Ss, Mann Whitney U Testi, Korelasyon Analizi(Pearson Korelasyon Katsayısı) hesaplamaları yapılmış ve anlamlılık düzeyi olarak 0,05-0,01- alınmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, sosyal yetkinlik açısından kızlar lehine anlamlı bir farklılık bulunurken, kızgınlık-saldırganlık açısından farklılık erkekler lehine anlamlı bulunmuştur, anksiyete-içe dönüklük açısından istatistiksel olarak cinsiyetler açısından anlamlı bir fark bulunmamakla birlikte kızların anksiyete-içe dönüklük puanlarının aritmetik ortalaması erkeklere göre daha yüksek bulunmuştur. Sosyal yetkinlik, kızgınlık-saldırganlık ile anksiyete-içe dönüklük arasındaki ilişki incelendiğinde, sosyal yetkinlik ile kızgınlık saldırganlık ve sosyal yetkinlik ile anksiyete-içe dönüklük arasında ters yönlü bir ilişki söz konusuyken, kızgınlık saldırganlık ile anksiyete-içe dönüklük arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.

| Malatya Turgut Özal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Malatya Turgut Özal Üniversitesi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim