Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Torer, Mustafa Anil" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Analyzing Readability Level of Educational Content in Turkish Language
    (Ieee, 2015) Torer, Mustafa Anil; Ozcan, Rifat
    In today's environment, in which digital data is continuously increasing, it is of prime importance for students to find data appropriate for their readability level. In this study, our aim is to classify educational data in Turkish based on their readability level. Three readability formulas and new syllable and word level features are used in this study. K12 level Turkish Language course textbooks published by Turkish Ministry of National Education are used as training data. Classifier models are created with Naive Bayes, Decision Tree, Random Forest and Multilayer Perceptron classification algorithms, from these books. Our test data includes educational web pages obtained from 14 different web sites. As a result of the study, the readability formulas with the suggested word level features achieved more successful readability level detection than the readability formulas without them.

| Malatya Turgut Özal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Malatya Turgut Özal Üniversitesi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim