Yazar "Karadag, Teoman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Optimization of Propo rtion al-In tegra l-Der ivati ve Parameters for Speed Control of Squirrel-Cage Motors with Seahorse Optimization(2024) ekici, emre; akdag, ozan; Aydin, Ahmet Arif; Karadag, TeomanThe two different motion behaviors of seahorses in nature served as inspiration for the seahorse optimization (SHO) method, which is a new metaheuristic swarm intelligence-based approach to solving fundamental engineering problems. In this study, the propo rtion al-in tegra l-der ivati ve (PID) parameters for the simplified speed control of the manipulator joint using squirrel-cage induction motors were calculated with the SHO algorithm. As a result of these calculations, Kp, Ki, and Kd values were obtained as 0.0430, 0.00474, and 0.03254, respectively. Then, the time for the squirrel-cage motor to reach 50 rpm (revolutions per minute) and 90 rpm was calculated with the help of SHO. In PID + SHO operation, the squirrel-cage electric motor reached 50 rpm in 3 seconds and 90 rpm in 8 seconds. In this study, in which the SHO optimization method was used, it was calculated that the acceleration of the squirrel-cage motor and reaching the desired value gave 50% better results compared to the particle swarm optimization algorithm.Öğe V2G Uygulamalarında Elektrikli Araçların Dağıtım Şebekesine Optimum Entegrasyonunun Analizi İçin Newton Raphson Temelli Yeni Bir Model(2024) KUZU, Bünyamin; Nurmuhammed, Mustafa; akdag, ozan; Karadag, TeomanSon yıllarda, Elektrikli Araç (EA) üretimi ve kullanımı hızla artmaktadır. EA'lar, yapısı gereği enerji depolama kapasitesine sahip olduklarından, elektrik şebekesi üzerinde yedek güç kaynağı ve yardımcı hizmetler sağlama gibi işlevleri yerine getirebilecekleri fikirleri ortaya çıkmıştır. Bu fikirlerden biri, araçtan şebekeye enerji transferi olan Vehicle-to-Grid (V2G) konseptidir. Bu çalışmada, EA'lara ait şarj istasyonlarının şebekeye optimum şekilde entegrasyonu ve EA'ların V2G konsepti ile şebekeye elektrik enerjisi aktarımının incelenmesi için Newton Raphson temelli yeni bir model önerilmektedir. Önerilen çalışmanın etkinliğinin incelenmesi için öncelikle IEEE 33 bara sistemi DigSilent yazılımı ile modellemiştir. Sonrasında bu çalışmada sunulan yeni model ile güç sisteminde EA şarj istasyonlarının optimum entegrasyonu sağlatılmıştır. Çalışma kapsamında, EA'ların şarj/deşarj durumları simüle edilerek V2G konsepti analiz edilmiştir. Böylece, bu çalışma ile EA'ların hem mevcut şebeke üzerindeki etkileri hem de çevresel etkileri detaylı olarak incelenmiştir. Analiz sonucunda, 156 EA radyal dağıtım şebekesine (optimum) entegre edilmiş ve 10 saatte toplam 4464 kWh elektrik enerjisi şebekeye aktarılarak yaklaşık 1519 kg CO2 salınımı azaltılmıştır. Bu çalışma, V2G konsepti ile elektrik şebekesine pik talep saatlerinde destek olmak, yük dengelenmesi, araçlarda depolanan yenilenebilir enerjinin kullanılabilmesi, sistemdeki darboğazların ve karbon salınımının azaltılması için EA'ların şebeke entegrasyonunu teşvik etmektedir.












