Yazar "KOÇAK, Nurcan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A study on extending the Values Education program in preschool(2015) ŞAFAK, Münire; BAYRAK, Fatma; ŞİRİN, Nurşen; USLU, BANU; koçak, nurcan; KOÇAK, Nurcan; YAZICI, Caner2012- 2013 eğitim-öğretim yılında Turgut Özal Üniversitesi ve AnkaraMilli Eğitim Müdürlüğünün ortaklaşa yürüttüğü Değerler Eğitimi Projesikapsamında 200 okul öncesi öğretmenine eğitim veril miştir. Öğretmenlerinsınıflarında uygulamaları ve olumlu dönütler elde ettiklerini belirtmeleriyleokul öncesi öğrencileri için geliştirilen Değerler Eğitimi Programı, 2013 -2014eğitim öğretim yılında öğretmenlerden ve Ankara Milli EğitimMüdürlüğünden gelen talepler doğrultusunda Ankaranın 19 i lçesindeyaygınlaştırılmıştır. Bu yaygınlaştırma çalışması kapsamında daha önce eğitimalmış olan 19 öğretmen formatör olarak yetiştirilmiştir. Formatör öğretmenlerilçelerde bulunan öğretmenlere eğitim vermişlerdir. İlçelerdeki öğretmenlereğitim sürecinde programı sınıflarında uygulamışlardır. Bu araştırmadaformatör öğretmenlerden eğitim alarak programı sınıflarında uygulayanöğretmenlerin Değerler Eğitimi Programına yönelik düşüncelerini ortayakoymak ve buradan yola çıkılarak programın formatörler tarafından eğitimverilmesi suretiyle yaygınlaştırılması durumunda or taya çıkabilecek sonuçlarlailgili bilgi sahibi olunması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, eğitimler veöğretmenler tarafından sınıfta gerçekleştirilen uygulamalar tamamlandıktansonra Değerler Eğitimi Programı eğitimi almış olan 237 öğretmenden aldıklarıeğitimi ve programı değerlendirmeleri istenmiş ve öğretmenler projedeğerlendirme formunu doldurarak araştırmacılara ulaştırmışlardır.Araştırmacılara 88 form ulaşmıştır. Öğretmenlerin program ve formatöröğretmenlerden almış oldukları eğitime yönelik görüşleri bu 88 formkapsamında değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin uyguladıkları program vealdıkları eğitime yönelik görüşlerine yönelik olarak araştırmacılar tarafındangeliştirilen Öğretmen Değerlendirme Formu ve Kişisel Bilgi Formukullanılmıştır. Araştırma sonucunda,bazı öğretmenlerin yaşamış olduklarıbirtakım zorluklar olmakla birlikte genelde programa ilişkin olumlu görüşbelirttikleri, programın yaygınlaştırılması ve araştırmacıların değilformatörlerin eğitim vermesi durumunda da eğitime katılan öğretmenlerinolumlu kazanımlar elde ettiği, sınıflarındaki uygulamaların sonuçlarındanverim aldıklarını düşündükleri dolayısıyla programın Türkiye genelindeyaygınlaştırma çalışmalarına başlanabileceği düşünülmektedir.Öğe Anne Babaların Çocuk ?stismarıyla ?lgili Tutumlarının İncelenmesi(2014) Yalçın, Hatice; KOÇAK, Nurcan; DUMAN, GOKHANTürkiye’de Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu’nun yaptığı bir çalışmada çocukların % 46’sının, Türkiye genelinde yapılan bir çalışmaya göre de % 45’inin ihmal/istismara uğradığı belirlenmiştir. Çocuğun yaşı ne kadar küçükse istismar olasılığı o kadar fazladır. Vakaların üçte biri altı ayın altındaki, üçte biri 6 ay-3 yaş arasında, üçte biri üç yaşından büyük çocuklardır. Bu araştırma; aileye ve çocuğa ait bazı sosyo-demografik özelliklerin, ebeveyn çocuk istismarıyla ilgili tutumlarına etkisinin incelenmesi amacıyla tanımlayıcı türde yapıldı. Araştırmada, okul öncesi kurumlarda ve ilköğretim 1. sınıfta çocuğu öğrenim gören 63 anne ile 44 babadan (N=107) elde edilen veriler kullanıldı. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Anne Baba Sosyo-demografik Özellikler Formu, Çocuk ?stismarı Potansiyeli Envanteri (Ç?PE), Duygusal ?stismar Farkındalık Ölçeği (D?FÖ) ve Ailelerin Uyguladıkları Disiplin Yöntemlerine ?lişkin Görüşme Formu kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde, tanıtıcı bulgular sayı ve yüzde dağılımları halinde sunuldu. Çalışma grubunun sosyo-demografik değişkenlerinin, Ç?PE, D?FÖ ve Ailelerin Uyguladıkları Disiplin Yöntemlerine ?lişkin Görüşme Formu ortalamaları arasındaki ilişki varyans analizi ile test edildi. Çalışma grubundaki anne ve babaların % 55,1’inin eşitlik ve demokratik bir tutum içerisinde çocuk merkezli yöntemleri; % 29,9’nun ise baskıcı ve itaate dayalı yöntemleri tercih ettikleri belirlendi. ?stismar puanları açısından gruplar arasında istatistiksel olarak bir anlamlılık olduğu belirlendi (p=0.013). Yapılan post hoc ikili değerlendirmelerde anne ve baba Ç?PE istismar puanları arasında (p=0.003) farklılık ortaya kondu. Sınır istismar puanının 215 olarak kabul edildiği ve 166’nın üstü tehlikeli olarak kabul edildiği göz önünde bulundurularak, çalışma grubundakilerin istismar puanının düşük olduğu şeklinde yorumlandı. Çalışmaya katılan anne ve babaların D?FÖ puanları incelendiğinde, Duyarsızlık, Korkutma, Red/ ?zolasyon alt ölçekleri açısından gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık belirlenmedi (p>0.05). Elde edilen bulguların, okul öncesi dönem çocukların hakları konusunda ailelerin yaklaşımları alanında katkı sağlayacağı ortaya kondu. Çalışma sonunda anne ve babaların çocuk istismarına ilişkin farkındalığını artırabilecek öneriler sunuldu.Öğe Değerler Eğitimi Progamının 6 Yaş Çocuklarına Etkisinin İncelenmesi ve Öğretmen Görüşleri(2016) ŞİRİN, Nurşen; ŞAFAK, Münire; YUVACI, Züleyha; koçak, nurcan; KOÇAK, Nurcan; KOÇ, İlhanBu araştırmanın temel amacı \"Değerler Eğitimi Programının\" anasınıfına devam eden 6 yaş grubu çocukların değerleri davranışa dönüştürerek sergilemesi üzerinde etkisini ve öğretmenlerin aldıkları eğitim programı ve uygulamalarına yönelik görüşlerinin neler olduğunu belirlemektir. Araştırmada 2 yöntem kullanılmıştır. Değerler eğitim programının etkililiğini belirlemede ön test-son test kontrol gruplu deneme modeli, Öğretmen görüşlerinin analizinde nitel araştırma yönteminin durum çalışması deseni kullanılmıştır. Bu çalışma Turgut Özal Üniversitesi ve Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma, Turgut Özal Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Fonu tarafından 2013-04-017 proje numarası ile desteklenmiştir. Proje kapsamında Ankara'da bulunan ve eğitim almak için gönüllü olan 200 öğretmene eğitim verilmiş, öğretmenler bu programı sınıflarında uygulamıştır. Proje kapsamında eğitim alarak gönüllü olan 4 öğretmenin sınıflarında bulunan öğrenciler çalışmanın deneme grubunu oluşturmuştur. Bu öğretmenlerle aynı okulda bulunan, projede eğitim almayan ve programı sınıflarında uygulamayan 4 öğretmenin sınıflarında bulunan öğrenciler ise çalışmanın kontrol grubunu oluşturmuştur. 50 çocuk araştırmanın deneme, 46 çocuk ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Öğretmenler proje değerlendirme formunu aracılığı ile programı ve kendilerine sunulan eğitimi değerlendirmişlerdir.( N=72). Bu araştırmanın deneysel verilerini elde etmek için Gür (2013) tarafından geliştirilen Davranışta Değerler Ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Öğretmenlerin uyguladıkları programı ve aldıkları eğitime değerlendirmede araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğretmen Proje Değerlendirme Formu ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Değerler Eğitimi Programı: Program Şirin, Şafak, Yuvacı, Bayrak ve Öztürk tarafından geliştirilmiştir. Değerler Eğitimi Programı geliştirilirken Piaget, Vygotsky, Skinner, Gardner ve Bloom'un eğitim yaklaşımları temel alınmıştır. Program çerçevesinde Sevgi, Dostluk ve Arkadaşlık, Saygı, Empati, Sorumluluk, Doğruluk Dürüstlük, Nezaket Davranışları, Emanet temaları işlenmektedir. Temalar her ay bir tema olacak şekilde işlenmektedir. Her tema Tanımlama, Davranış Tasviri, İhtiyaç Hissettirme, Örnek Olma, Hareketi Besleme, Tekrarlama ile Pekiştireç Kullanma, Aile Eğitiminin ve Katılımının Sağlanması, Sosyalleşme ve Uygulanan Sosyal Projeler, Kaydetme, Geri Dönme süreçlerinde işlenmiştir. Çalışma süresince ayda bir gün öğretmenlere eğitim verilmiş, öğretmenler de programa ilişkin aylık uygulamalarını sınıflarında gerçekleştirmişlerdir. Gönüllü 4 öğretmenle programın uygulaması ve araştırmacılar tarafından deneme ve kontrol grubu çocuklarla ön test ve son test uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Program bitiminde öğretmenler projeyi değerlendirmişlerdir. Değerler Eğitimi Programının etkili olup olmadığına yönelik olarak çocuklarla gerçekleştirilen nicel çalışma kapsamında grup ortalamaları arasındaki farklılık bağımsız t-testi bağımlı gruplar için t-testi kullanılmıştır. Öğretmen görüşlerini değerlendirmeye yönelik gerçekleştirilen çalışmada ise f ve % dağılımları SPSS 16.0 versiyonundan yararlanılarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda Değerler Eğitimi Programının altı yaş grubu çocukların değerleri davranışa dönüştürerek sergilemesi üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin almış oldukları Değerler Eğitimi Programını uygulama eğitimine ve programı sınıflarında uygulama sürecine ilişkin olarak gerek kendilerinin, gerek öğrencilerinin olumlu kazanımlar elde ettiklerini düşündükleri ve değerler eğitimi programını kapsamlı ve uygulama konusunda faydalı buldukları sonucuna varılmıştırÖğe Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 48-60 Ay Çocukların Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi(2015) koçak, nurcan; KOÇAK, Nurcan; DEMİRCAN, Arzu; USLU, Banu BAÇ; ŞİRİN, Banu; ŞAFAK, MünireBu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 48-60 aylık çocukların sosyal yetkinlik ve davranış değerlendirmesinin incelenmesi amaçlanmış olup cinsiyete göre farklılaşma durumu ve sosyal yetkinlik, kızgınlık-saldırganlık ve anksiyete-içe dönüklük arasındaki ilişki durumu incelenmiştir. Çalışmada genel tarama modellerinden korelasyonal ve karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Ankara il merkezinde ve okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 48-60 aylık 417 kız,430 erkek toplam 847 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplamak için Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği-SYDD 30 (Social Competence and Behavior EvaluationScale-SCBE-30) Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerde frekans (f) ve yüzde (%) Aritmetik Ortalama( )Standart Sapma, Ss, Mann Whitney U Testi, Korelasyon Analizi(Pearson Korelasyon Katsayısı) hesaplamaları yapılmış ve anlamlılık düzeyi olarak 0,05-0,01- alınmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, sosyal yetkinlik açısından kızlar lehine anlamlı bir farklılık bulunurken, kızgınlık-saldırganlık açısından farklılık erkekler lehine anlamlı bulunmuştur, anksiyete-içe dönüklük açısından istatistiksel olarak cinsiyetler açısından anlamlı bir fark bulunmamakla birlikte kızların anksiyete-içe dönüklük puanlarının aritmetik ortalaması erkeklere göre daha yüksek bulunmuştur. Sosyal yetkinlik, kızgınlık-saldırganlık ile anksiyete-içe dönüklük arasındaki ilişki incelendiğinde, sosyal yetkinlik ile kızgınlık saldırganlık ve sosyal yetkinlik ile anksiyete-içe dönüklük arasında ters yönlü bir ilişki söz konusuyken, kızgınlık saldırganlık ile anksiyete-içe dönüklük arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.Öğe The comparison of the effect of game and motion-based gross motor skills training programmes on the 4-5 year-old children's gross motor skills(2014) GÜL, ÖZGÜR; Tepeli, Kezban; KOÇAK, NurcanThe aim of the study was to analyze the effects of the large muscle skills-education programs based on game and movement on the large muscle skills in children aged between 4-5. The study group totally consisted of 65 children including 22 ones (game) for the experimental group 1, 22 ones (movement) for the experimental group 2 and 21 ones for the control group, who went to the kindergarten in this study process. The experimental model with pretest and final test control groups was used in the research. A 12-week education was given to the children in the experimental group 1 and the experimental group 2 for 45 minutes during two days on average, but the control group was not given any education. Skills determined in education given to the children were presented to the game group with an education programme based on game whereas these were given to the movement group with an education programme based on movement. The children s large muscle skills were evaluated by the Measurement Test for Large Muscle Skills (BÜKBÖT). BÜKBÖT regarded the children s large muscle skills as the overall point, their locomotor skills and object control skills as the subtest point. As a consequence, it was found that the applications regarding the Large Muscle Skill-Education Programs Based on Game and Movement developed children aged 4-5 in a positive way but the Large Muscle Skill-Education Program Based on Game was more effective on children in this age group.












