Yazar "GÜNDÜZ, Suzan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A case of hydatid cyst presented with chronic weight loss(2018) YÜKSEL, Çiğdem Nüket; TAŞ, Tugba HALİCİ; GÜNDÜZ, Suzan; eren, abdulkadir; KARA, Semra-Öğe Acı Elma Yağının Yanlış Kullanımına Bağlı Dört Zehirlenme Vakası(2016) GÜNDÜZ, Suzan; KARA, Semra; YÜKSEL, Çiğdem Nüket; YILMAZ, Ayse Esraİnfantil kolik, 4 aylıktan küçük bebeklerde sık görülen, ailelerin acile sık başvurduğu ve etyolojisi net bilinmeyen ağlama krizleridir. Farmakolojik ve ilaç dışı pek çok tedavinin denendiği infantil kolikte aileler uykusuz, yorgun kalmakta, olumsuz şekilde etkilenmektedir. Acı elma yağı uçucu bir madde olup infantil kolik tedavisinde ayak tabanına veya karna 1-2 damla şeklinde masaj yapılarak uygulanması önerilmektedir. İnfantil koliğin tedavisinde kullanılan çoğu ilaç damla formunda olduğu için detaylı kullanım bilgisini öğrenmeyen aileler yanlışlıkla damla olarak veya uykusuzluk ve sersemlik hali ile başka ilaç zannedilerek çocuğa içirebilmektedirler. Bu yazıda yanlış bilgi veya uygulama sonucu acı elma yağı zehirlenmesi olan 4 vakayı sunmak istedik. Acı elma yağının reçetelenmesini azaltmak ve ilacın doğru kullanım konusunda ailelere detaylı bilgi vermek gerektiğini vurgulamak istedik.Öğe Apert Sendromu(2013) GÜNDÜZ, Suzan; DEMİREL, Nihal; BAS, AHMET YAGMUR; OKUMUŞ, Nurullah; ZENCIROGLU, AYSEGÜLApert sendromu kraniyosinostoz, hipertelorizm, el ve ayaklarda ağır sindaktili, kalp ve böbrek anomalileri ile karakterize bir hastalık olup 10. kromozomda yer alan (10q26) fibroblast büyüme faktörü reseptör (FGFR2) geninin mutasyonu so- nucu gelişir. Bu yazıda, kraniyosinositoz, el ve ayaklarda ağır sindaktili, bilateral koanal stenozu olan bir Apert sendromu olgusunu sunduk.Öğe Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çocuk Sağlığı Konusundaki Bilgi Düzeyleri(2013) GÜNDÜZ, Suzan; ÇİZMECİ, Mehmet Nevzat; KANBUROĞLU, Mehmet KenanGiriş ve Amaç: Bu çalışmanın amacı; kreş öğretmenlerinin, sık karşılaşılan enfeksiyonları tanıma, kronik hastalıkları olan çocuklarda acil durumlara yaklaşım ve tüm çocuklarda sık karşılaşılan ve acil müdahale gerektiren olaylar ile ilgili bilgi ve deneyimlerini irdelemektir.Gereç ve Yöntemler: Ankara'daki özel kreşlerde çalışan 3-6 yaş arasındaki çocuklara bakan öğretmenler ile açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan yüzyüze bir anket çalışması yapıldı. Öğretmenlerin sağlık konusu ve özellikle sık karşılaşılan acil durumlarla ilgili bilgi ve becerileri sorgulandı. Bulgular: Çalışmamıza ortalama yaşı 26.5±4.9 yıl olan, 117 kreş öğretmeni katıldı. Bunların %78.6'sı üniversite veya yüksekokul mezunu iken %21'i lise mezunuydu. Öğretmenlerin %67'si sağlık eğitimi almış olup, bunların %86'sı aldığı eğitimin yetersiz olduğunu düşünmekteydi. Çalışmamıza katılanların büyük çoğunluğunun ateşe eşlik eden ciddi durumları ve besin zehirlenmesi bulgularını bildiği belirlendi. Ayrıca havale, yanık, kanama, göze yabancı cisim kaçması, burkulma, kırık ve elektrik çarpmasında nasıl müdahale edileceğini biliyordu. Öğretmenlerin yarısı ateş ölçmeyi ve ateşe müdahale yöntemlerini doğru biliyorken, ancak yarısından azı hipoglisemiye nasıl yaklaşılacağını ve boğaza bir şey kaçtığında nasıl davranacağını biliyordu. Sağlık eğitimi alanlar, hipoglisemi geçiren çocuğa müdahalede, burun kanaması durumunda, göze yabancı cisim kaçtığında ve burkulma durumunda yapılması gerekenleri daha iyi bilmekteydi.Sonuç: Öğretmenlerinin çoğunun doğru yanıtları bilmelerine rağmen uygulama alanındaki eksikliklerden dolayı kendilerini yetersiz hissettiğini düşünmekteyiz. Sağlığı koruma ve geliştirmenin yanı sıra sağlık eğitimi almış, bilgi ve becerisini geliştirmiş eğitimcilere büyük ihtiyaç vardır. Bunun için yüksek öğrenim hatta orta öğrenim döneminde teorik ve pratik sağlık eğitimi derslerine ağırlık verilmelidir.Öğe Okul Sağlığında Neredeyiz?(2014) GÜNDÜZ, Suzan; Albayrak, Hatice MutluÇocuklarımızın hayatının büyük bir kısmının geçtiği okulda, eğitim ve öğretim yanısıra sağlıklı yaşam için yapılacak herşey okul sağlığı kapsamındadır. Ülkemizde okul sağlığı konusunda bazı ümit verici uygulamalar olup bu çabalarınyaygınlaşması ve devamlılık arzetmesi istenen düzeyde olamamıştır. Koruyucu sağlık hizmetlerinin önemli bir parçasıolan okul sağlığı hizmetleri, sistemli bir şekilde planlanıp uygulanır ve devamlılık arz ederse daha sağlıklı bir toplumhedefine ulaşmak için büyük adımlardan birini atılmış olur.Öğe Sağlıklı okul beslenme programları için adımlar(2013) GÜNDÜZ, Suzan; CANBAL, Metin; Albayrak, Hatice MutluYeterli ve dengeli beslenme; büyüme çağındaki çocukların sağlığının korunması ve geliştirilmesinde önemli rol oynamaktadır. Okullar, sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanmak için en ideal yerlerdir. Ülkemizde sağlıklı beslenmeyi desteklemek için yıllar içinde yumurta, kuru incir, kuru üzüm, fındık ve süt okullarda öğrencilere verilmiştir. Okul sütü programlarının amacı, bir taraftan okul çocuklarının sağlıklı beslenmesine katkıda bulunmak ve aynı zamanda okul çağındaki çocuklarda süt içme alışkanlığını geliştirmektir. Okullarda sağlıklı beslenme programı kapsamında verilebilecek en ideal besin, süt gibi görülmektedir. Süt alerjileri de göz önüne alınarak kontrollü bir şekilde yapılan okul sütü programları; çocuklarımızın sağlıklı beslenmesi ve sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanmalarına katkıda bulunacaktır.Öğe Skin necrosis following calcium extravasation and otolytic wound debridement in a neonate: a case report(2016) eren, abdulkadir; Bilgin, Huseyin; KARA, Semra; YUKSEL, Cigdem; GÜNDÜZ, Suzan-












