Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Basoglu, Nuray" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Inpatient Treatment Process for Severe School Refusal
    (Kure Iletisim Grubu A S, 2014) Oner, Ozgur; Yurtbasi, Pinar; Er, Ayse; Basoglu, Nuray
    Successful treatment of school refusal must target several areas, since there are child, parent and family based reinforcers. This requires an integrated treatment including psychopharmacology, psychoeducation, somatic management techniques, cognitive-behavioral restructuring, social and communication skills training and working with parents. A vital part of treatment is establishing rewards and punishments, contingency management and exposure to school. However, these goals cannot be achieved in every case with outpatient treatment. Here, we have presented two cases, who were hospitalized due to severe symptoms which were not responsive to routine treatment. Multimodal treatment involving a three-stage cognitive behavioral intervention, family therapy, social skills training, relaxation training, contingency management and pharmacotherapy was used.

| Malatya Turgut Özal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Malatya Turgut Özal Üniversitesi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim