Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "BAYRAK, Fatma" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A study on extending the Values Education program in preschool
    (2015) ŞAFAK, Münire; BAYRAK, Fatma; ŞİRİN, Nurşen; USLU, BANU; koçak, nurcan; KOÇAK, Nurcan; YAZICI, Caner
    2012- 2013 eğitim-öğretim yılında Turgut Özal Üniversitesi ve AnkaraMilli Eğitim Müdürlüğünün ortaklaşa yürüttüğü Değerler Eğitimi Projesikapsamında 200 okul öncesi öğretmenine eğitim veril miştir. Öğretmenlerinsınıflarında uygulamaları ve olumlu dönütler elde ettiklerini belirtmeleriyleokul öncesi öğrencileri için geliştirilen Değerler Eğitimi Programı, 2013 -2014eğitim öğretim yılında öğretmenlerden ve Ankara Milli EğitimMüdürlüğünden gelen talepler doğrultusunda Ankaranın 19 i lçesindeyaygınlaştırılmıştır. Bu yaygınlaştırma çalışması kapsamında daha önce eğitimalmış olan 19 öğretmen formatör olarak yetiştirilmiştir. Formatör öğretmenlerilçelerde bulunan öğretmenlere eğitim vermişlerdir. İlçelerdeki öğretmenlereğitim sürecinde programı sınıflarında uygulamışlardır. Bu araştırmadaformatör öğretmenlerden eğitim alarak programı sınıflarında uygulayanöğretmenlerin Değerler Eğitimi Programına yönelik düşüncelerini ortayakoymak ve buradan yola çıkılarak programın formatörler tarafından eğitimverilmesi suretiyle yaygınlaştırılması durumunda or taya çıkabilecek sonuçlarlailgili bilgi sahibi olunması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, eğitimler veöğretmenler tarafından sınıfta gerçekleştirilen uygulamalar tamamlandıktansonra Değerler Eğitimi Programı eğitimi almış olan 237 öğretmenden aldıklarıeğitimi ve programı değerlendirmeleri istenmiş ve öğretmenler projedeğerlendirme formunu doldurarak araştırmacılara ulaştırmışlardır.Araştırmacılara 88 form ulaşmıştır. Öğretmenlerin program ve formatöröğretmenlerden almış oldukları eğitime yönelik görüşleri bu 88 formkapsamında değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin uyguladıkları program vealdıkları eğitime yönelik görüşlerine yönelik olarak araştırmacılar tarafındangeliştirilen Öğretmen Değerlendirme Formu ve Kişisel Bilgi Formukullanılmıştır. Araştırma sonucunda,bazı öğretmenlerin yaşamış olduklarıbirtakım zorluklar olmakla birlikte genelde programa ilişkin olumlu görüşbelirttikleri, programın yaygınlaştırılması ve araştırmacıların değilformatörlerin eğitim vermesi durumunda da eğitime katılan öğretmenlerinolumlu kazanımlar elde ettiği, sınıflarındaki uygulamaların sonuçlarındanverim aldıklarını düşündükleri dolayısıyla programın Türkiye genelindeyaygınlaştırma çalışmalarına başlanabileceği düşünülmektedir.

| Malatya Turgut Özal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Malatya Turgut Özal Üniversitesi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim