Yazar "Al, Sevda Karaca" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Otizmli ve normal gelişim gösteren çocukların alıcı ve ifade edici dil becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi(Turgut Özal Üniversitesi, 2016) Al, Sevda Karaca; Gündüz, MehmetAraştırmanın amacı, karşılaştırmalı yöntemle "Normal Gelişim Gösteren ve Otizmli"Çocukların"İfade Edici ve Alıcı Dil" Becerilerinin İncelenmesidir. Sistematik gözlem tekniği olarak TEDİL yani "Türkçe Erken Dil GelişimTesti" uygulanmış, karşılaştırmalı betimsel yöntemle çocukların "İfade Edici ve Alıcı Dil" becerilerini incelemek üzere planlanmış, deney grubu Yalova' da yaşayan 2-7 yaş aralığında 30 "OSB" atipik otizm tanılı birey ve kontrol grubu olarak 30 "Normal Gelişim Gösteren" birey olmak üzere araştırma evreninde 60 çocuk bulunmaktadır. TEDİL soruları sorulmuş ve alıcı, ifade edici ve toplam dil puanları hesaplanmıştır. 3 kategorik değişken oluşturulmuş, devamında gruplara göre tanımlayıcı istatistiklere ve grafiklere yer verilmiş olup gruplar arası anlamlı fark olup olmadığı test edilmiştir. OSB grubu alıcı dil puanları, ifade edici dil puanları ve toplam dil puanları açısından kontrol grubundaki çocuklara oranla düşük olduğu ve bu düşüklüğün istatistiki açıdan anlamlı olduğu, OSB grubu çocukların alıcı dil – dil bilgisi, alıcı dil–semantik, ifade edici dil – dil bilgisi, ifade edici dil – semantik puanlarının kontrol grubundaki çocukların puanlarından daha düşük olduğu, bu farkların da istatistiki açıdan anlamlı oldukları gözlenmiştir. Sonuç olarak, OtizmSpektrum Bozukluğu tanılı deney grubunun ifade edici ve alıcı dil becerileri puanlarında,kontrol grubuna oranla anlamlı bir düşüklük olduğu ve hem alıcı hemde ifade edici dilin Semantik ve dil bilgisi bölümlerinde başarısız oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Otizmli ve normal gelişim gösteren çocukların alıcı ve ifade edici dil becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi(Turgut Özal Üniversitesi, 2016) Al, Sevda Karaca; Gündüz, MehmetAraştırmanın amacı, karşılaştırmalı yöntemle "Normal Gelişim Gösteren ve Otizmli"Çocukların"İfade Edici ve Alıcı Dil" Becerilerinin İncelenmesidir. Sistematik gözlem tekniği olarak TEDİL yani "Türkçe Erken Dil GelişimTesti" uygulanmış, karşılaştırmalı betimsel yöntemle çocukların "İfade Edici ve Alıcı Dil" becerilerini incelemek üzere planlanmış, deney grubu Yalova' da yaşayan 2-7 yaş aralığında 30 "OSB" atipik otizm tanılı birey ve kontrol grubu olarak 30 "Normal Gelişim Gösteren" birey olmak üzere araştırma evreninde 60 çocuk bulunmaktadır. TEDİL soruları sorulmuş ve alıcı, ifade edici ve toplam dil puanları hesaplanmıştır. 3 kategorik değişken oluşturulmuş, devamında gruplara göre tanımlayıcı istatistiklere ve grafiklere yer verilmiş olup gruplar arası anlamlı fark olup olmadığı test edilmiştir. OSB grubu alıcı dil puanları, ifade edici dil puanları ve toplam dil puanları açısından kontrol grubundaki çocuklara oranla düşük olduğu ve bu düşüklüğün istatistiki açıdan anlamlı olduğu, OSB grubu çocukların alıcı dil – dil bilgisi, alıcı dil–semantik, ifade edici dil – dil bilgisi, ifade edici dil – semantik puanlarının kontrol grubundaki çocukların puanlarından daha düşük olduğu, bu farkların da istatistiki açıdan anlamlı oldukları gözlenmiştir. Sonuç olarak, OtizmSpektrum Bozukluğu tanılı deney grubunun ifade edici ve alıcı dil becerileri puanlarında,kontrol grubuna oranla anlamlı bir düşüklük olduğu ve hem alıcı hemde ifade edici dilin Semantik ve dil bilgisi bölümlerinde başarısız oldukları sonucuna ulaşılmıştır.












