Yazar "ÖRÜN, Emel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Süt Çocukluğu Döneminde Barsak Enzim Aktivitelerinin Belirlenmesi(2016) ÖRÜN, Emel; YALÇIN, Sıddika Songül; LAY, İNCİLAY; DURSUN, ARZU; ÖZKARA, HATİCE ASUMANGiriş: Barsak enzim aktiviteleri barsak florasında yaşayan bakterilerin varlığını ve metabolik aktivitelerini yansıtan dolaylı belirteçlerdir. Çalışmanın amacı, dışkıda beta (?)-glukuronidaz, ?-glukozidaz ve üreaz enzimlerinin aktivite düzeylerini 6 haftalık ve 8 aylık bebeklerde ölçmek ve düzeyleri etkileyen faktörleri belirlemektir.Gereç ve Yöntem: Çalışmaya 100 sağlıklı 6 haftalık bebekler dahil edildi. Tüm bebeklerden dışkı örneği alındı. Dışkı örneklerinin 17'si partikülsüz olduğu için değerlendirme dışı bırakıldı. Çalışmaya dahil edilen bebeklerin 35'inden 8. ayda ikinci dışkı örneği alındı. Bebeklerin 25'inin hem 6 haftalık hem de 8 aylık dışkı örnekleri vardı. Alınan dışkı örneklerinde üreaz, ?-glukuronidaz ve ?-glukozidaz enzim aktiviteleri (nmol/dk-1/mg-protein-1) ölçüldü.Bulgular: Tekrarlanan ölçümlerde üreaz ve ?-glukuronidaz düzeyleri zaman içinde azalırken, ?-glukozidaz düzeyleri artmaktaydı. Prematüre doğan bebeklerin 8. ay ?-glukuronidaz enzim aktivitesi daha yüksekti. Anne sütünü ilk 1 saatte almaya başlayan ve biberon kullanan bebeklerde altıncı haftadaki üreaz aktivitesi daha düşüktü. Sadece anne sütü alma durumu barsak enzim aktivitesini etkilemedi.Sonuç: İntestinal enzim aktiviteleri süt çocukluğu döneminde yapılanma aşamasında olan mikrofloranın fonksiyonelliğini dolaylı olarak göstermesi açısından önemlidir. Bununla birlikte enzim aktivitelerinin yaşa bağlı olarak değişkenlik göstermesi nedeniyle düzeyini etkileyen faktörlerin tanımlanması güçleşmektedir.Öğe Yeme Bozukluğu Olan Çocuğa Yaklaşım(2016) Kurt, Esra; ÖRÜN, EmelÇocukluk döneminde sık görülen yeme problemleri sağlıklı çocuklarda %2545 oranında görülürken, gelişim geriliği olan çocuklarda bu oran %80'e kadar çıkmaktadır. Sağlıklı çocuklarda yapılan çalışmalarda ebeveynlerin %20-60'ının çocuklarının yeteri kadar yemediğini düşündükleri belirtilmiştir. Yoğun tıbbi ve davranışçı tedavi gerektiren ciddi yeme bozuklukları çocukların %3-10'unda görülmektedir. Bu gözden geçirme yazısında yeme problemi ile getirilen çocuğun değerlendirilme ve izlenme süreçlerinden bahsedilmiştir.












