Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEmennaa, Nneka Chioma
dc.contributor.authorKaplan, Burçin
dc.date.accessioned2022-04-18T14:36:49Z
dc.date.available2022-04-18T14:36:49Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationEmennaa, N. C. & Kaplan, B. (2021). A Review On The Consumer Perception About Marketing Ethics . Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 2 (1) , 25-46 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/62091/866308
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/998
dc.description.abstractThis study aims to examine the impact of consumer demographic characteristics and marketing mix elements on the consumer perception of marketing ethics. In this study, the review is structured to analyze how demographic characteristics and marketing mix affect how consumers relate to ethics in marketing. This study also focuses on identifying unethical behaviours and uncovers the events that lead to them. In addition, it determines the influence of consumers' demographic characteristics, culture, and sentiments on the perception of marketing ethics. The study tries to determine consumers' reactions to organizational unethical marketing activities. The study reviewed empirical studies that were conducted on the effect of demographic characteristics like age, gender, income, and other demographic variables and consumer perception of the marketing mix which includes price, product, promotion, and place on consumer perception of the marketing ethics, and finally, the study showed that demographic characteristics like gender, nationality, and age have a significant relationship with consumer perception of marketing ethics.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, tüketici demografik özelliklerinin ve pazarlama karmasının tüketicinin pazarlama etiği algısı üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada inceleme, demografik özelliklerin ve pazarlama karmasının tüketicilerin pazarlamada etik ile ilişkisini nasıl etkilediğini analiz etmek için yapılandırılmıştır. Aynı zamanda potansiyel riskleri belirlemeye ve suistimallere yol açan olayların varlığını ortaya çıkarmaya odaklanmıştır. Tüketicilerin demografik özelliklerinin, kültürünün ve duygularının pazarlama etiği algılarındaki etkisini belirler. Araştırma, tüketicilerin örgütsel etik olmayan pazarlama faaliyetlerine tepkilerini belirlemeye çalışmaktadır. Bu çalışma, yaş, cinsiyet, gelir gibi demografik özelliklerin ve diğer demografik değişkenlerin fiyat, ürün, promosyon ve dağıtımı içeren pazarlama karmasının tüketici algısına etkisi üzerine yapılan ampirik çalışmaları, pazarlama etiğine ilişkin tüketici algısını incelemiş, ve son olarak cinsiyet, milliyet ve yaş gibi demografik özelliklerin tüketicinin pazarlama etiği algısı ile önemli bir ilişkisi olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMalatya Turgut Özal Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMalatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.titleA Review On The Consumer Perception About Marketing Ethicsen_US
dc.title.alternativePazarlama Etiği Hakkında Tüketici Algısına İlişkin Bir Değerlendirme
dc.typeArticleen_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster