Türkiye’de Lisansüstü Tezlerde Artırılmış Gerçeklik Kullanımı Üzerine Araştırma Eğilimleri
Citation
Türel, Y. K. & Bayer, H. (2021). Türkiye’de Lisansüstü Tezlerde Artırılmış Gerçeklik Kullanımı Üzerine Araştırma Eğilimleri . Turkish Journal of Educational Studies , 8 (2) , 195-214 . DOI: 10.33907/turkjes.818899Abstract
Günümüzde birçok alanda özellikle eğitim alanında kullanılan artırılmış gerçeklik teknolojisi öğrenme
ortamlarının zenginleştirilmesine katkı sağlaması ile etkili ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleştirilmesine yardımcı
olmaktadır. Bu kazanımlarından ötürü artırılmış gerçeklik, eğitim ve öğretim alanında yapılan lisansüstü tez
çalışmalarında yaygın olarak araştırılan bir konu haline gelmiştir. Bu araştırmada Türkiye’ de eğitim ve öğretim
alanında, artırılmış gerçeklik konulu tezlerin araştırma eğilimleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda 63
lisansüstü tezi, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen tezler, makale
sınıflama formu ile kayıt altına alınmış olup, betimsel analiz tekniği ile bulgular ortaya konulmuştur. Elde edilen
sonuçlara göre; artırılmış gerçeklik teknolojisinin eğitime entegrasyonunun kolay ve etkili olması sebebiyle
araştırmacılar tarafından daha çok tercih edilebildiği, teknoloji ile iç içe olmasından ötürü Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi anabilim dalında artırılmış gerçeklik konulu tezlerin daha çok hazırlandığı ve müfredata
uygun ve etkili olmasından ötürü en fazla ilkokul ve ortaokul kademeleri kapsamında araştırmaların gerçekleştiği
gibi eğilim durumları tespit edilebilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre nitel araştırma sayısının artırılması
gerektiği, öğrenmenin gerçekleştiği çeşitli kademelerde ve artırılmış gerçekliğin entegrasyonunun sağlandığı farklı
branşlardaki araştırmalarının sayısının artırılmasının alana önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Today, the augmented reality technology used in many fields, especially in the field of education, contributes to
the enrichment of learning environments and helps to achieve effective and permanent learning. Because of these
achievements, augmented reality has become a widely researched subject in postgraduate thesis studies in the field
of education and training. In this research in Turkey in the field of education and training, research thesis on the
trend of augmented reality has been determined. In this context, 63 graduate (Master and PhD) theses were
analyzed by content analysis method. Theses selected by purposeful sampling method were recorded with article
classification form, and findings were revealed by descriptive analysis technique. According to the results
obtained; since the integration of augmented reality technology into education is easy and effective, it can be
preferred by researchers more, because it is intertwined with technology, theses on augmented reality are more
prepared in the Department of Computer Education and Instructional Technologies, and since it is suitable and
effective in the curriculum, most primary and secondary school levels Tendency situations could be determined as
researches took place. According to the results of the research, it is thought that the number of qualitative
researches should be increased, increasing the number of researches in various stages where learning takes place
and in different branches where the integration of augmented reality is ensured will provide significant
contributions to the field.
Volume
8Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1372543https://doi.org/10.33907/turkjes.818899
https://hdl.handle.net/20.500.12899/889
Collections
- Yayın Koleksiyonu [57]