Bölüm "MTÖ Üniversitesi, Akçadağ Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümü" Meslek Yüksekokulları için listeleme
Toplam kayıt 22, listelenen: 1-20
-
1936 Berlin Olimpiyatları'nda Spor Yayıncılığının Propaganda Amaçlı Kullanımı: Olympia Filmi Üzerine İnceleme
(Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, Temmuz 201)1936 yılında Nazi Almanyası'nın başkenti Berlin'de gerçekleştirilen olimpiyat oyunlarında, spor yayıncılık tarihi için önemli yeniliklere imza atılmıştır. Örneğin, Berlin Olimpiyatları'nda, ilk defa olimpiyat oyunları ... -
2. Dünya Savaşı'nda Kullanılan Sovyet Propaganda Posterlerinde Coşku Çekiciliği Bağlamında Kadınların Temsili
(22.11.2018)Coşku çekiciliği, insanların rakiplerini geride bırakarak belirli bir amaç doğrultusunda harekete geçmesini hedefleyen bir duygusal çekicilik türüdür. 2. Dünya Savaşı'nda Sovyetler Birliği, Nazi Almanyası'nın işgaline ... -
2. Dünya Savaşı'ndaki Sovyet Propaganda Posterlerinin Öfke Çekiciliği Bağlamında İncelenmesi
(İnönü Üniversitesi, 2018)Öfke çekiciliği, insanlar üzerinde öfke oluşturarak belirli bir konu hakkında olumsuz tutum geliştirmesi ve ona karşı istenilen yönde hareket etmesini amaçlayan bir ikna tekniğidir. Öfke çekiciliği, propaganda disiplini ... -
Algı Yönetimi Ve Örgütsel İnovasyon Örgütsel Öğrenmeyini Nasıl Tetikler
(16 Mart 20)Bu çalışmanın amacı, yönetici algı yönetimi yeteneği ve örgütsel inovasyonun, örgütsel öğrenme üzerindeki etkisi ile birlikte etki derecesinin açığa çıkartılmasıdır. Gerek örgütsel inovasyonun ve gerek örgütsel öğrenmenin ... -
Balkanlarda bir nazi ordusu: nazi propaganda afişlerinde hançer tümeni
(Trakya Üniversitesi, 31.12.2018)2. Dünya Savaşı'nın son yıllarında, Nazi Almanyası cephelerde büyük askeri kayıplara uğramaya başlamıştı. Naziler bunun çözümü olarak işgal altında bulunan ülkerden, Waffen-SS Tümenleri adında gönüllü birlikler oluşturmaya ... -
Bilgi ve teknoloji becerileri ile sistem kullanılabilirliklerinin, işletmelerin yeni teknolojiyi kabul düzeyi üzerinden verimliliklerine etkisi
(2021)Amaç – Bu çalışmanın amacı, temelde işletmelerin nihai amaçlarına ulaşabilmeleri kapsamında, sahip oldukları ve verimliliklerine etki eden bilgi, medya ve teknoloji becerileri, teknolojik sistemlerinin kullanılabilirliği ... -
Çin Halk Cumhuriyeti Kültür Devrimi Sürecinde Okuma Alışkanlığının Propaganda Posterlerinde Sunumu
(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2020)1966-1976 yılları arasında gerçekleşen Çin Kültür Devrimi (ÇKD), Çin Halk Cumhuriyeti'nin (ÇHC) toplumsal ve kültürel yaşamında derin izler bırakmaktadır. Çin Komünist Devrimi'ne ve Mao'nun liderlik kültüne zarar vereceğine ... -
Çocuk işçiliğinin önlenmesine yönelik hazırlanan kamu spotu reklamlarının göstergebilimsel analizi
(T. C. Sosyal Güvenlik Kurumu, 2019)20. yüzyılın başlarından itibaren dünya genelinde çocuk işçiliğini önlemek amacıyla pek çok sivil toplum kuruluşu tarafından çalışmalar yürütülmektedir. Bu kampanyalarda çocuk işçiliğinin yasal bir suç olduğu, çocukların ... -
Duvar Resimleri Üzerinden Kült Liderlik Propagandası: Irak Devlet Başkanı Saddam Hüsseyin Üzerine İnceleme
(Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, 2018)Irak'ta Baas Partisi'nin iktidarda olduğu dönemde Irak Devlet Başkanı Saddam Hüseyin'in kült lider olarak inşa edilebilmesi için yoğun bir propaganda faaliyetinin yürütüldüğü görülmüştür. Bu süreçte Baas Partisi, kült ... -
İkinci Dünya Savaşı'nda Sovyet Partizanlara Yönelik Hazırlanan Propaganda Posterleri Üzerine İnceleme
(Karadeniz Teknik Üniversitesi, Temmuz 201)22 Haziran 1941 tarihinde Nazi Almanyası, Sovyetler Birliği'ne saldırmıştı. Bu süreçte Sovyetler Birliği ülke genelinde seferberlik ilan ederek, Sovyet halkını Alman Ordusu'na karşı savaşa çağırmıştı. Sovyet halkından ... -
İnovasyon Çiftustalığının Öncülleri ve Pratikteki Formülü
(Malatya Turgut Özal Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, örgütsel destek algısı ve örgütsel çevikliğin (moderatör) inovasyon çiftustalığı üzerindeki etkisi ile birlikte etki derecesinin açığa çıkartılmaktır. Araştırma, inovasyon çiftustalığını ve tetikleyici ... -
İran İslam Devrimi'nde dinsel söylemlerin propaganda amaçlı kullanılan posterlere yansıması
(Selçuk İletişim, 2019)İran İslam Devrimi, 1979 yılında İran'da Şah yönetiminin yıkılmasına ve Ayetullah Ruhullah Humeyni önderliğinde İran İslam Cumhuriyeti'nin kurulmasına yol açan süreci ifade etmektedir. Devrimle birlikte, İran'da İslam ... -
İşletmeler İçin Yeni Bir Verimlilik Teknolojisi: Dijital İkiz
(Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 18.09.2021)Amaç: Bu makalenin amacı, Endüstri 4.0 ile önemi artan dijital ikiz kavramının yeri, önemi, verimliliği ve gelecekteki potansiyelini anlamak, diğer çalışmalar için temel oluşturmak adına literatüre katkı sağlamaktır. Yöntem: ... -
İşletmelerin Endüstri 4.0 Teknolojileri Kullanım Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
(Gümüşhane Üniversitesi, 23.09.2021)2011 yılında Endüstri 4.0 vizyonunun ortaya atılması ile birlikte, bu vizyon tüm ülkelerin hedefleri arasına girmiştir. Bunun nedeni endüstri 4.0’ın beraberinde getirdiği yüksek verimlilik, kalite, hız ve esnekliktir. ... -
Joseph Goebbels'in Radyo Propagandasının Mizah Çekiciliği Bağlamında Karikatürlerdeki Sunumu
(Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, Ocak 2020)Nazi Almanyası'nda halkı aydınlatma ve propaganda bakanı olarak görev alan Dr. Joseph Goebbels, sekizinci güç şeklinde nitelendirdiği radyoyu etkili bir propaganda aracı olarak kullanır. Almanya'da radyo yayınları zaman ... -
Komünist İdeoloji Altında Ermeni Kadınların Propaganda Posterlerindeki Temsili
(Terazi Yayıncılık, 2020)2 Aralık 1920 - 2 Eylül 1991 tarihleri arasında varlık gösteren Ermenistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti’nin resmi ideolojisi komünizmdi. Bu süreçte Komünist ideolojiye ait söylemler, Ermeni toplumsal ve kültürel hayatında ... -
Likbez Kampanyası Dönemindeki Propaganda Posterleri Üzerine Göstergebilimsel Bir İnceleme
(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2020)1917 yılında gerçekleşen Ekim Devrimi’nden sonra Rusya’da iktidar, Vladimir Lenin liderliğindeki Bolşeviklerin eline geçmektedir. Ekim Devrimi’nden iki yıl sonra 26 Aralık 1919 tarihinde Lenin’in yönetiminde “Nüfus Arasında ... -
Nazi propagandasının ulusal seferberlikte idealize ettiği alman genç kızları: “Das Deutsche Mädel” dergisi üzerine inceleme
(Erciyes Üniversitesi, 2019)Nazizm ideolojisinde iyi bir anne ve iyi bir eş olmak Nazi propagandası tarafından Alman kadınlarının temel görevi olarak sunulmaktaydı. Nazi propagandasının idealize ettiği Alman kadınları, aileleri ve ev işleri ile ... -
Nazizm İdeolojisinde Alman Kadınları: "Nsfrauen-Warte" Propaganda Dergisi Üzerine İnceleme
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2018)Nazizm ideolojisi, ari ırk olarak gördüğü Alman kadınlarını iyi bir anne, iyi bir eş ve iyi bir vatansever olarak idealleştirmekteydi. Nazi propagandası, dönemin kitle iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanarak ... -
The Presentation Of Vladimir Lenin And Joseph Stalin In The Soviet Culture Leader Propaganda In The Second World War
(Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, 2018)Vladimir Lenin, who became the undisputed leader of Russia with the October Revolution in 1917, was tried to be built as a cult leader with propaganda activities in the country. After Lenin's death, cult leadership ...