Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBiçici, Gülhanım
dc.contributor.authorKaya, Emre
dc.date.accessioned2022-06-07T13:41:59Z
dc.date.available2022-06-07T13:41:59Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationBiçici, G. & Kaya, E. (2021). Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları: Kültür ve Turizm Bakanlığı Örneği . Anlambilim MTÜ Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi , 1 (1) , 40-54 .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/1132
dc.description.abstractDünyada özellikle Sanayi Devrimi sonrasında başlayan teknolojik gelişmeler hız kaybetmeden devam etmektedir. Yaşanan teknolojik gelişmeler bireylerin kamu hizmetlerine yönelik talep ve ihtiyaçlarında çağın gereklerine uygun bir takım farklılıkları meydana getirmektedir. Günümüzde dijital çağ iletişim araçlarının yaygınlaşması ve ulaşılabilir/kullanılabilir bir duruma gelmesi; bireyler ve kurumlar arasındaki iletişim kapasitesinin ve olanağının artmasını sağlayarak yeni nesil kamu ihtiyaçlarının daha kolay, erişilebilir ve hızlı bir şekilde giderilmesini sağlamaktadır. Günümüzde, teknolojik imkânlar kullanılarak, bireylerin, kamu hizmetlerinden maksimum verim elde edebilmesi maksadıyla elektronik devlet/ E-Devlet uygulaması kullanılmaktadır. Çalışma; Türkiye’de E-Devlet uygulamasının ifade ettiği anlamı ve önemi ortaya koyabilmek maksadıyla iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde E-Devlet uygulamasının tarihsel süreçteki durumu incelenmiş, kavramsal ve kuramsal açıdan değerlendirmesi yapılmış ve özellikleri - amaçları ifade edilmiştir. İkinci bölümde ise Türkiye’de E-Devlet uygulamalarının kapsam ve içerik olarak tek bir çalışmada sunulmasının mümkün olmaması ve Türkiye’de kültürel faaliyetlere yönelik e-hizmetlerin araştırılması hedefleri sebebiyle Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından E-Devlet uygulaması üzerinden sunulan hizmetler/uygulamalar incelenmiştir. Araştırmada ikincil veriler kullanılmış ve muhtelif doküman incelemeleri gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışma sonunda E-Devlet kapısı üzerinden bakanlığa bağlı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü Turist Rehberliği Hizmetlerinin; Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü tarafından kültürel hizmetlerin ve Sinemalar Genel Müdürlüğü tarafından sinema destek başvuru hizmetlerinin sunulduğu tespit edilmiştir. Ayrıca GENÇDES, Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü ile bakanlığa ait internet sitesi üzerinden de elektronik kamu hizmetlerinin önemli ölçüde gerçekleştirildiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe technological developments that started in the world especially after the Industrial Revolution are continuing without losing pace. The technological developments that take place cause certain differences that comply with the requirements of the age in the demands and needs of individuals regarding public services. Today, the means of digital age communication spreading and becoming accessible/available makes new generation public needs easier, more accessible and faster to fulfill by increasing the communication capacity and possibility between individuals and institutions. Today, in order for individuals to gain maximum output from public services electronic government/e-government application is used with the help of technological opportunities. This study consists of two parts with the aim of presenting the meaning and importance of e-government application. In the first part, the situation of the egovernment application in the historical process is examined, a conceptual and theoretical evaluation of the application has been made, and its features/purposes have been stated. In the second part, the services/practices offered by the Ministry of Culture and Tourism over the e-government application are examined on account of the fact that it is not possible to present e-government applications in one study in terms of scope and content and with the goal of researching e-services regarding cultural activities in Turkey. In the study, sacondary sources were used and various documents were examined. As a result of the study, it has been found out that over the egovernment gateway, ministerial Dictorate General of Research and Training Tourist Guiding Services; by General Directorate of Libraries and Publications, cultural services; and by General Directorate of Cinemas, cinema support application services have been offered. Moreover, it has been revealed that electronic public services have been significantly carried out over GENÇDES, General Directorate of Fine Arts, General Directorate of Investments and Enterprises and the website of the Ministry.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMalatya Turgut Özal Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofAnlambilim MTÜ Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-Devleten_US
dc.subjectKültür ve Turizm Bakanlığıen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectE-governmenten_US
dc.subjectMinistry of Cultur and Tourismen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.titleTürkiye’de E-Devlet Uygulamaları: Kültür ve Turizm Bakanlığı Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage40en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster