Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAksoğan, Mustafa
dc.contributor.authorTürel,Yalın Kılıç
dc.date.accessioned2022-06-07T13:23:52Z
dc.date.available2022-06-07T13:23:52Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAksoğan, M. & Türel, Y. K. (2021). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerindeki Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma . Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 12 (2) , 367-378 .en_US
dc.identifier.isbn1309-7423
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/gumus/issue/62554/865207
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/1119
dc.description.abstractHızla gelişen teknoloji ve internet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyayı vazgeçilmez hale getirmiştir. Ticari işletmeler son yıllarda sosyal medyayı ürün veya hizmet tanıtımı, reklam ve karşılıklı iletişim gibi faaliyetlerde etkin bir şekilde kullanmaktadır. Sosyal medya platformları üzerinden kullanıcıların yaptığı olumlu veya olumsuz yorumlar tüketici davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışma sosyal medyanın bir devlet üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin tüketici davranışları üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Katılımcılar aynı üniversitedeki farklı fakülte ve meslek yüksekokullarında öğrenim gören 412 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler “Sosyal Medyanın Tüketici Tutumları Üzerindeki Etkisi” anketi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, sosyal medyanın tüketici davranışları üzerinde etkisinin olduğu, işletmelerin tüketicilerin davranışlarını etkilemek için sosyal medyayı yoğun şekilde kullandığı, katılımcıların sosyal medyada yer alan reklamlardan etkilendiği ve ürün/hizmet satın alma sürecinde sosyal medyadan etkilendikleri gözlemlenmiştir. Bu kapsamda, sosyal medyanın katılımcılar ve tüketiciler üzerindeki etkisi doğrultusunda sonuç ve öneriler oluşturulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMalatya Turgut Özal Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectTüketici Tutumlarıen_US
dc.titleSosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerindeki Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0002-6826-3902en_US
dc.authorid0000-0002-0021-0484en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Akçadağ Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Teknolojileri Bölümüen_US
dc.institutionauthorAksoğan, Mustafa
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage367en_US
dc.identifier.endpage378en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster