Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKuru, Özgür
dc.contributor.authorBoyraz, Elif
dc.date.accessioned2022-04-19T06:58:41Z
dc.date.available2022-04-19T06:58:41Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKuru, Ö. & Boyraz, E. (2021). Pazarlama Yönlü Sağlık İletişimi Unsurları . Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 2 (1) , 134-160 .en_US
dc.identifier.issn2717-7890en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/mtuiyb/issue/62091/920036
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/1002
dc.description.abstractSağlık iletişimi uygulamaları, hem devlet ve kâr amacı gütmeyen diğer kuruluşlar hem de özel sağlık kuruluşları tarafından yapılmakta ve yapılırken de genellikle pazarlama araç ve yöntemlerinden faydalanılmaktadır. Bu çalışma, sağlık iletişimi faaliyetleri yapılırken hangi unsurlara dikkat edilmesi gerektiğini pazarlama bakış açısıyla ortaya koymaya çalışmaktadır. Son yıllarda sağlık alanında dikkat çeken healthism, tıbbileştirme ve sağlık okuryazarlığı gibi kavramlara da yine pazarlama bakış açısıyla yaklaşılmakta ve bu kavramlar yine sağlık iletişimi içerisinde değerlendirilmektedir. Çalışmanın sonunda ise sağlık iletişimi ve pazarlama çerçevesinde gözden geçirilen tüm bu kavramlar, pazarlama yönlü sağlık iletişimi adı altında özet bir şema ile sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractHealth communication practices are carried out by both the state and other non-profit organizations and private health organizations, and marketing tools and methods are generally used when they are practised. This study tries to reveal which factors should be taken into consideration while practising health communication activities from a marketing perspective. Concepts such as healthism, medicalization and health literacy, which have attracted attention in the field of health in recent years, are also approached from a marketing perspective and these concepts are also evaluated within health communication. At the end of the study, all these concepts which are reviewed within the framework of health communication and marketing are presented in a summary scheme under the name of marketing-oriented health communication.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMalatya Turgut Özal Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMalatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık İletişimien_US
dc.subjectPazarlama İletişimien_US
dc.subjectSağlık Okuryazarlığıen_US
dc.subjectHealthismen_US
dc.subjectTıbbileştirmeen_US
dc.subjectHealth Communicationen_US
dc.subjectMarketing Communicationen_US
dc.subjectHealth Literacyen_US
dc.subjectHealthismen_US
dc.subjectMedical Communicationen_US
dc.titlePazarlama Yönlü Sağlık İletişimi Unsurlarıen_US
dc.title.alternativeMarketing-Oriented Health Communication Elementsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0001-8568-818Xen_US
dc.authorid0000-0003-4717-1678en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage134en_US
dc.identifier.endpage160en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster