Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerindeki Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
Künye
Aksoğan, M. & Türel, Y. K. (2021). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerindeki Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma . Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 12 (2) , 367-378 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gumus/issue/62554/865207Özet
Hızla gelişen teknoloji ve internet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyayı vazgeçilmez hale getirmiştir. Ticari işletmeler son yıllarda sosyal medyayı ürün veya hizmet tanıtımı, reklam ve karşılıklı iletişim gibi faaliyetlerde etkin bir şekilde kullanmaktadır. Sosyal medya platformları üzerinden kullanıcıların yaptığı olumlu veya olumsuz yorumlar tüketici davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışma sosyal medyanın bir devlet üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin tüketici davranışları üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Katılımcılar aynı üniversitedeki farklı fakülte ve meslek yüksekokullarında öğrenim gören 412 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler “Sosyal Medyanın Tüketici Tutumları Üzerindeki Etkisi” anketi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, sosyal medyanın tüketici davranışları üzerinde etkisinin olduğu, işletmelerin tüketicilerin davranışlarını etkilemek için sosyal medyayı yoğun şekilde kullandığı, katılımcıların sosyal medyada yer alan reklamlardan etkilendiği ve ürün/hizmet satın alma sürecinde sosyal medyadan etkilendikleri gözlemlenmiştir. Bu kapsamda, sosyal medyanın katılımcılar ve tüketiciler üzerindeki etkisi doğrultusunda sonuç ve öneriler oluşturulmuştur. Rapidly developing technology and widespread use of the internet have made social media indispensable. In recent years, commercial
enterprises have been using social media effectively in activities such as product or service promotion, advertising, and two-way
communication. Positive or negative comments made by users through social media platforms affect consumer behavior. This study
was conducted to investigate the importance of social media on the consumer behavior of students studying at a public university. The
participants comprised of 412 (50,5% men, 49,5% women) students from different faculties and vocational schools of the same
university. Data were collected using the face-to-face survey method in September 2019. As a result of the research, it has been
observed that social media and consumer behavior are related, businesses use social media extensively to change the behavior of
consumers, participants find advertisements on social media interesting, and social media is important in the product/service purchase
process.. In this context, it is thought that the study will be helpful in terms of showing students' social media habits and the importance
of social media on their consumption behavior.
Kaynak
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
12Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/gumus/issue/62554/865207https://hdl.handle.net/20.500.12899/950
Koleksiyonlar
- Yayın Koleksiyonu [57]