Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGültaş,Paşa
dc.contributor.authorYücel,Mustafa
dc.date.accessioned2022-04-08T06:41:05Z
dc.date.available2022-04-08T06:41:05Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationGültaş, P. & Yücel, M. (2020). Sağlık Hizmetlerinde Müşterinin Sesi: Kano Modeli . Akademik Yaklaşımlar Dergisi , 10 (2) , 142-158 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ayd/issue/51766/672560en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ayd/issue/51766/672560
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/937
dc.description.abstractBu çalışma, hasta ihtiyaçlarının ve hizmet sunum süreçlerinin karmaşıklığından dolayı sağlık sektöründe uygulanmıştır. Malatya ilinde bulunan özel bir hastanede Kano Modeli uygulanarak hastaların ve hasta yakınlarının isteklerini ve beklentilerini açık bir şekilde ortaya koymak amaçlanmıştır. Kano modeli müşterilerin beklentilerini en iyi şekilde ölçebilen yöntemlerden bir tanesidir. Araştırmada öncelikle odak grup çalışmalarıyla hasta beklentilerinin kategorize edildiği bir ön çalışma yapılmıştır. Bu ön çalışma sonucunda fiziksel yapı, temizlik, personel, doktorlar ve güven – ücretler olacak şekilde beklenti bileşenleri saptanmış ve bu bileşenler üzerinden anket soruları hazırlanmıştır. Daha sonra bir hafta boyunca (Pazartesi-Cuma) bu hastanede tedavi gören 400 hastayla yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Her bir bileşene ayrı ayrı kano değerlendirmeleri yapılmıştır. Bu değerlendirmelerle birlikte hastalar için “olmazsa olmaz, beklenen ve fark etmez” olarak açıklanabilen hizmet özellikleri belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThis study was implemented in the hospital due to the complexity of patient needs and service delivery processes. Kano Model was applied in a hospital in Malatya (Turkey) and it was aimed to reveal the wishes and expectations of the patients and their relatives. The Kano Model is one of the best methods that measure the expectations of the customers. In the study, firstly, a preliminary study was conducted in which categorized patient expectations through focus group interview. As a result of focus groups, physical components, cleanliness, personel, doctors, trust - wages components were realized and questionnaire questions were prepared on these components. Afterward, face-to-face interviews were conducted with 400 patients treated at this hospital for one week (Monday to Friday). Kano assessments were made for each component separately. Together with these evaluations, service characteristics that can be explained as “must be”, “one dimensional” and “ indiferent” were determined for patientsen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİnönü Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofAkademik Yaklaşımlar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüşterinin Sesien_US
dc.subjectKano Modelien_US
dc.subjectYalın Hastaneen_US
dc.subjectCustomer Voiceen_US
dc.subjectKano Modelen_US
dc.subjectLean Hospitalen_US
dc.titleSağlık Hizmetlerinde Müşterinin Sesi: Kano Modelien_US
dc.title.alternativeConsumer Voice in Health Care: Kano Modelen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0003-1215-3509en_US
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Doğanşehir Vahap Küçük Meslek Yüksekokulu, Dış Ticaret Bölümüen_US
dc.institutionauthorGültaş, Paşa
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage142en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster