Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakı, Caner
dc.contributor.authorGülada, Mehmet Ozan
dc.date.accessioned2022-04-01T10:41:41Z
dc.date.available2022-04-01T10:41:41Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationÇakı, C. & Gülada, M. O. (2018). 2. DÜNYA SAVAŞI'NDAKİ SOVYET PROPAGANDA POSTERLERİNİN ÖFKE ÇEKİCİLİĞİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ . İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (2) , 165-180 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inijoss/issue/41945/462022en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/611741
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12899/897
dc.description.abstractÖfke çekiciliği, insanlar üzerinde öfke oluşturarak belirli bir konu hakkında olumsuz tutum geliştirmesi ve ona karşı istenilen yönde hareket etmesini amaçlayan bir ikna tekniğidir. Öfke çekiciliği, propaganda disiplini içerisinde kitlelerin iknasında önemli bir rol oynamaktadır. Özellikle, 2. Dünya Savaşı'nda 22 Haziran 1941 tarihinde Nazi Almanyası tarafından işgale uğrayan Sovyetler Birliği, Nazilere yönelik öfke çekiciliğini etkili bir şekilde propaganda faaliyetlerinde kullanmıştır. Bu çalışmada, 2. Dünya Savaşı'nda Sovyetler Birliği'nin Nazi Almanyası'na karşı kullandığı propaganda posterleri öfke çekiciliği bağlamında incelenmiştir. Bu amaçla, All World Wars sitesince belirlenen öfke çekiciliği bağlamındaki 7 Sovyet propaganda posteri (Tehlike, Ölüm, Canavar, Tehdit, İntikam, Katil, Özgürlük), nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi ışığında ele alınmıştır. Posterler, İsviçreli Dil Bilimci Ferdinand de Saussure'ün Göstergeler Modeli üzerinden analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, Sovyet propaganda posterlerinde, savaşta zarar gören sivil halk ön plana çıkarılarak Nazi Almanyası'na karşı öfke oluşturulmaya çalışıldığı, bu yolla Kızıl Ordu'nun Nazilerden öç alması için savaşması istendiği ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.description.abstractAnger appeal is a persuasion technique that aims at developing negative attitudes about a particular subject and acting in the desired direction by creating anger over people. Anger appeal has an important role in persuading the masses within the propaganda discipline. In particular, the Soviet Union, occupied by Nazi Germany on June 22, 1941 in World War II, effectively used anger appeal against Nazis in its propaganda activities. In this study, the posters of propaganda that the Soviet Union used against Nazi Germany in World War II were examined in terms of anger appeal. For this purpose, 7 Soviet propaganda posters (Danger, Death, Monster, Threat, Revenge, Killer, Freedom) in the context of the anger appeal determined by All World Wars site were analyzed in the light of semiotic analysis method in qualitative research methods. The posters were examined in the context of the Swiss Language Scientist Ferdinand de Saussure's Indicators Model. In the light of the findings, it was revealed that in the Soviet propaganda posters, anger was raised against Nazi Germany, bringing the civilian people who were hurt in the war into the forefront, in this way it was found that the Red Army was encouraged to fight for the revenge against the Nazis.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİnönü Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖfke Çekiciliğien_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.subjectSovyetler Birliğien_US
dc.subject2. Dünya Savaşıen_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectAnger Appealen_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.subjectSoviet Unionen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.title2. Dünya Savaşı'ndaki Sovyet Propaganda Posterlerinin Öfke Çekiciliği Bağlamında İncelenmesien_US
dc.title.alternativeTHE EXAMINATION OF SOVIET PROPAGANDA POSTERS IN THE SECOND WORLD WAR IN THE CONTEXT OF THE ANGER APPEALen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0001-8233-2321en_US
dc.authorid
dc.departmentMTÖ Üniversitesi, Akçadağ Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.institutionauthorGülada, Mehmet Ozan
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage165en_US
dc.identifier.endpage180en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster