Yeni Medya Eğitimi ve Önemi
Künye
Bayer, H. ve Bulut Özek, M. (2021). YENİ MEDYA EĞİTİMİ VE ÖNEMİ. Journal of Communication Science Researchs, 1 (2), 127-138.Özet
Gelişen ve sürekli büyüyen teknoloji ile birlikte insan yaşamının hemen her evresinde teknolojinin
kaçınılmaz etkisi hissedilmektedir. İnsanların iletişim kurması, eğlenmesi, öğrenmesi, bilgiyi edinmesi
ve paylaşması günümüzde sıklıkla teknolojik materyaller ve araçlar yardımıyla yapılabilmektedir.
Teknolojinin gelişimine bağlı olarak karşımıza çıkan yeni medya araçları işletmelere ve kişilere birçok
konuda destek olabilmektedir. Günümüzde yeni medya araçları, kişilerin portföylerine yazabilecekleri
önemli bir değer haline gelmiştir. Sektörde sürdürülebilir bir kalkınma stratejisi uygulayan ve inovasyon
odaklı işletmelerin, teknolojiyi sürekli olarak takip ettikleri ve teknolojiyi uygulama planlarına dahil
ettikleri tahmin edilebilir bir durumdur. Son zamanlarda teknolojinin getirisi olan yeni medya araçlarını
etkin kullanabilmek, inovasyon ve teknoloji odaklı işletmelerin personel seçimlerinde artı bir değer
olarak görülmektedir. Bu çalışmada yeni medyanın kavramsal olarak değerlendirilmesinin yanında,
sektörde nitelikli işgücü ihtiyacını karşılayabilme adına yeni medya eğitiminin verilmesinin önemi
ortaya konulmaya çalışılmıştır. Gelecek teknolojisi düşünüldüğü takdirde; ülkelerin, kalkınma sürecinde
eğitim politikalarına büyük bir önem vereceği düşünülmektedir. Nitekim eğitim, gelişim ve kalkınma
birbirini etkileyen unsurlar olarak görülmektedir. With developing and constantly growing technology, its inevitable effects are felt in almost every step
of everyday life. Today, individuals’ communication, entertainment, learning, information gathering,
and sharing are realized through technological materials or tools. New media tools we encounter as a
result of technology’s ongoing development can support businesses and individuals in vast areas of
interest. Currently, new media tools are transformed into values that can be added to personal portfolios.
It is foreseeable that businesses employing sustainable development strategies and focused on
innovation always follow technology and include it in their execution plans. Lately, using new media
tools, which are the proceeds of technology effectively seen as an added value in personnel selection
and recruitment of innovation and technology-focused businesses. In this study, besides conceptual
evaluation of new media, the importance of providing new media education to meet the qualified
workforce need in the sector is tried to be set forth. When considering future technologies, it is presumed
that countries will put emphasis on education policies in their development processes. As a matter of
fact, progress and development are seen as interactive elements.
Kaynak
İletişim Bilimi Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
2Koleksiyonlar
- Yayın Koleksiyonu [57]