Perakendeci İşletmelerde Görev Yapan Satış Elemanlarının Dinleme Becerileri İle Mesleki Deneyimleri Arasındaki İlişkiyi Belirmeye Yönelik Bir Çalışma
Künye
Ahmet, Ü. N. A. L. PERAKENDECİ İŞLETMELERDE GÖREV YAPAN SATIŞ ELEMANLARININ DİNLEME BECERİLERİ İLE MESLEKİ DENEYİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİYİ BELİRMEYE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 16(1), 108-120.Özet
Rekabetin her geçen gün arttığı ve birbirine benzeyen ürünlerin pazarda yer aldığı günümüzde, özellikle perakendeci
işletmelerin rakipleri arasından sıyrılmasında, satış elemanlarının sunduğu hizmetler önemli bir katkı sunmaktadır. Bu kapsamda
satış elemanlarının kişisel özellikleri, önemli bir unsur olarak ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, satış elemanlarının dinleme
becerilerini ve satış elemanlarının dinleme becerileri ile satış elemanlarının mesleki deneyimi arasındaki ilişkiyi belirlemeyi
amaçlamaktadır. Bu araştırmanın verilerini toplamak amacıyla kişisel görüşme yoluyla anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
kapsamını Malatya ilinin ilk alışveriş merkezi olan MalatyaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi bünyesinde faaliyet gösteren
perakendeci işletmelerde çalışan satış elemanları oluşturmaktadır. Katılımcı satış elemanlarından elde edilen verilerin dağılımı,
frekans ve yüzde değerleri ile gösterilmiş ve daha sonra geliştirilen hipotezlerin test edilmesi amacıyla korelasyon analizinde
parametrik olmayan Spearman testi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda araştırmaya dahil edilen satış
elemanlarının dinleme becerisi ölçeğinden aldıkları puanlar ile iş hayatında geçirdikleri toplam süre, ilgili sektörde çalıştıkları süre
ve ilgili işletmede çalıştıkları süre arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir ilişki bulunamamıştır. Today, when competition is increasing every day and similar products are sold in the market, the services offered by
salespersons make an important contribution especially in having an egde in the competitive retail businesses.In this context, the
personal characteristics of the sales personnel emerge as an important element.This study aims to determine the listening skills of
sales personnel and the relationship between the listening skills of sales personnel and the professional experience of sales
personnel. In order to collect the data of this study, the survey method was used through one on one interview. The scope of the
research consists of sales personnel working in retail enterprises located in MalatyaPark Shopping and Wellness Center, which is
the first shopping center in Malatya province. The distribution of the data obtained from the participants is presented with frequency
and percentage values, then non-parametric Spearman correlation test was used to test the research hypotheses. As a result of the
analysis, no statistically significant relationship was found between the sales personnel’s listening skill scores and the total time they
spent in business life, the time they worked in the relevant sector and the time they worked in the relevant business.