Evaluation of Marketing Components of Organic Cosmetics in terms of Sociodemographic Composition of Women Consumers
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
19 AğustosYazar
Ersoy Yıldırım, Ayşe
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Yıldırım, A. E. (2021). Evaluation of Marketing Components of Organic Cosmetics in terms of Sociodemographic Composition of Women Consumers. International Journal of Management and Administration, 5(10), 71-90.Özet
The study aims to examine the evaluations of female consumers in terms of the socio-demographic variables for the
marketing components of organic cosmetics. The study is designed as quantitative research in the descriptive model. The main
population of the study is the female consumers in Malatya province. 583 samples with population characteristics were found
suitable for the research. The consumer evaluation survey for the marketing components of organic cosmetic products and the
survey form containing the questions concerning the socio-demographic qualities of the consumers were used as the assessment
instrument. The unpaired t-test and one-way analysis of variance were used in the data analysis. Significant differences were found
between the socio-demographic qualities of the participants and their evaluations for the marketing components of organic
cosmetics. Bu çalışmanın amacı, organik kozmetiklerin pazarlama bileşenlerine yönelik, kadın tüketicilerin değerlendirmelerini sosyo demografik değişkenler açısından incelemektir. Çalışma tanımlayıcı modelde nicel araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın ana
kütlesini Malatya ilindeki kadın tüketiciler oluşturmaktadır. Evrenin özelliklerini taşıyan 583 örneklem, bu çalışma için uygun
bulunmuştur. Ölçme aracı olarak organik kozmetik ürünlerin pazarlama bileşenlerine yönelik tüketici değerlendirme anketi ve
tüketicilerin sosyo-demografik niteliklerine yönelik soruları içeren anket formu kullanılmıştır. Veri çözümlemede bağımsız
örneklem t testi, tek yönlü varyans analizinden faydalanılmıştır. Katılımcıların sosyo-demografik özellikleri ile organik
kozmetiklerin pazarlama bileşenlerine yönelik değerlendirmeleri arasında anlamlı farklılıklara rastlanmıştır.