Siyasal Krizlerde Dijital Platformların ve Söylemlerin Ortak Bilinç Oluşturmadaki Rolü
Künye
Yağbasan, M. ve Yayan, T. (2020). Siyasal Krizlerde Dijital Platformların ve Söylemlerin Ortak Bilinç Oluşturmadaki Rolü, Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 6 (2), Kış, s. 717-729.Özet
Toplumsal hareketler kuşkusuz ülkelerin ulusal güvenliğini tehdit edebilecek eylemlerdir ve ortaya
çıkışlarındaki temel dayanak noktaları kestirilemediğinden bir karşı refleks geliştirilememesine de
neden olabilmektedir. Bu bağlamda günümüzde bu tür toplumsal krizlere 21. yüzyılın teknolojik,
sosyolojik ve psikolojik yapılarına göre çözüm aranmaktadır. Teknolojinin hızlı devinimi; bilginin
işleyiş ve erişim hızını kısaltmakta, etkili kılmakta ve toplumlarda teknolojiye bağlı çok yönlü
değişimlere neden olabilmektedir. Bu nedenle devletlerin bu tür toplumsal krizlerde sözel iletişim
kanallarını, değişen sosyolojik ve psikolojik bulgulara dayalı olarak revize etmesini zorunlu
kılmaktadır. Diğer bir anlatımla; 21. yüzyılın toplumsal hareketleri ağ/bilişim tabanlı seyreden
gelişmelere dayalıdır ve bu gelişmeler ağlardaki söylemlerin eklektik bir hal almasına neden
olmaktadır. Bu açıdan iletişim kanallarını elinde bulunduran siyasal iktidarların yanı sıra diğer
kamu erklerinin ve kanaat önderlerinin toplumsal krizlerdeki tutumları ve refleksleri önem arz
etmektedir. Dolaysıyla klasik yaklaşımlardan ziyade öncekilerin ve öncüllerin belirlenmesi ve yeni
yaklaşımların göz önüne alınarak söz konusu bu tür krizlere günün koşullarına uygun çözümler
geliştirilmesi gerekmektedir. Bu temel düzlemden hareketle yürütülen ve Fırat Üniversitesi
öğrencileri özelinde bir survey (anket) uygulaması ile desteklenen çalışmada elde edilen verilere
göre; söylemlerin, ortak bilinç inşasında etkin bir rolünün olduğu ve toplumsal hareketlerde
kullanım işlevinin bulunduğu belirlenmiştir. The increased archaeological problems, increased the environmental sensitivity of consumers. A
new consumer group which focused on environmental problems has been formed, and named as
Green Consumers. Today's consumer focused marketing strategies should give importance to this
sensitivity of consumers. Brands don't be oblivious to this group's lasting environmental emphasize
on consumption behaviors. The brands that wants to reach environmentalist consumers uses Green
Advertisements as a communication tool. Generation Z is one of the Green Consumers groups.
And in this study, the effects of the Green advertising of brands who take the environmental
problems to their agenda, on purchasing behaviors of Generation Z is examined. In this context, by
handling of taking Green Advertisements of the brands that try to reach environmentalist
consumers as a communication tool examination of how the Generation Z is affected from these
advertisements forms the main subject of this study. This study is consists of 3 parts. While in the
theorical part an extensive literature information is given about Advertising, Green Advertising,
Generation Z and Consumers Behaviors; in the research part The questionnaire application
method, which is one of the quantitative research methods, was used to examine the effect of green
advertising on generation Z consumer purchasing decisions. In the study, it is revealed that
Generation Z gives importance to green practices in the purchasing behavior of consumers and is
conscious about not purchasing products that harm the environment.