Dinamik talep cevabı ve elektrikli araç grupları içeren iki bölgeli yük frekans kontrol sisteminin zaman gecikmesine bağlı kararlılık analizi
Künye
Tek, B., Sönmez, Ş., & Ayasun, S. (2020, November). Delay-dependent stability analysis of a two-area load frequency control system including electric vehicle aggregator and dynamic demand response. In 2020 12th International Conference on Electrical and Electronics Engineering (ELECO) (pp. 178-182). IEEE.Özet
Bu çalışmada, elektrikli araç (EA) ve dinamik talep cevabı
(DTC) ile geliştirilen iki bölgeli yük frekans kontrol (YFK)
sisteminin kararlılığı üzerinde zaman gecikmesinin etkisi
incelenmiştir. EA bataryası gibi enerji depolama cihazları ve
DTC kontrol çevriminin çeşitli yükleri kontrol edebilmesi,
sistemin kararlılığının arttırılması bakımından önemli
gelişmelerdir. Ancak, güç sistemlerinde kontrol merkezi ve
üretim birimleri arasında kontrol sinyallerinin iletilmesi
sırasında yaşanan zaman gecikmeleri sistem frekansında
istenmeyen salınımlara yol açmaktadır. Dolayısıyla, EA
grupları ve DTC kontrol çevrimi içeren iki bölgeli YFK
sisteminin kararlı çalışması için sistemin sınırda kararlı
olabileceği maksimum zaman gecikme değerlerinin bilinmesi
önemlidir. Bu çalışmada, zaman düzleminde yapılan benzetim
çalışmaları yardımıyla, oransal-integral (PI) denetleyici
kazançlarının bir seti için sistemin maksimum zaman gecikme
değerleri belirlenmiştir This paper investigates the impact of time delays on the stability of a two-area load frequency control (LFC) system enhanced by electric vehicles (EVs) and demand response (DR) control. Energy storage devices such as EVs and responsive loads for DR control are becoming promising tools for the frequency control and power grids stability. However, an open communication networks used to send and receive control signals cause inevitable time delays which lead to undesired oscillations in the system frequency. Therefore, for a stable operation it is essential to compute stability delay margins of the two-area LFC system with EVs and DR control. By implementing a simulation approach, this paper determines stability delay margins for a wide range of the proportionalintegral (PI) controller gains of the two-area LFC system.